test-2018-mercedes-amg-glc-63-s-kupe-4matic- (33)

V příštím roce začnou na trzích v EU platit ještě přísnější limity vypouštěných emisí CO2 a automobilky se tomu musejí přizpůsobit, protože jinak by platily obrovské pokuty. Problémy budou mít hlavně s velkými modely s velkými a výkonnými motory. Svoji nabídku tak bude muset hodně upravit třeba Mercedes-AMG.

Magazín Carscoops.com ve svém článku cituje Financial Times, jemuž nejmenovaný zdroj z koncernu Daimler prozradil, že lze v příštím roce očekávat až tříčtvrtinový ořez nabídky některých modelů AMG. Ty totiž dělají automobilce opravdu vysoký flotilový průměr vypouštěných emisí CO2. A není se čemu divit, když jde často o velké limuzíny nebo SUV s objemnými osmiválcovými motory.

Současný celkový flotilový průměr koncernu Daimler činí 138 g/km, což je od Evropskou unií předepsaného limitu 100 g/km opravdu děsivě daleko.

Jenže jedním dechem je potřeba dodat, že pokud by AMG omezilo nabídku některých modelů, mohl by koncern flotilové emise splnit, ovšem zároveň by se to mohlo negativně podepsat na ziskovosti. Modely AMG totiž německému výrobci vydělávají více, než běžné modely. Konec verzí AMG by se ale prý neměl týkat nejnovějších řadových benzinových šestiválců s mild-hybridním pohonem nebo nových elektrifikovaných dvoulitrových čtyřválců.

Test Mercedes-AMG E 53 4Matic+ kupé

 

Dřívější zprávy už hovořily třeba o tom, že nová generace Mercedes-AMG C 63 už nebude mít pod kapotou mohutný osmiválec, ale dostane jen čtyřválec, podobně jako modely Mercedes-AMG A 45 a CLA 45.

Podle jedné ze zpráv z listopadu tak výrobce v příštím roce kvůli přísnějším emisím očekává pokles tržeb v hodnotě 1,2 až 1,5 miliardy eur.

Mercedes-AMG bude muset ztišit své modely. Pro úřady jsou moc hlasité