Žijeme ve velmi zajímavé době. Na jednu stranu se musíme smířit se zánikem několika skvělých motorizací, především V8 a V12. Na druhou stranu jsme svědky zajímavého technického a technologického vývoje, kdy jsou některé automobilky pomocí elektřiny schopny dosahovat fenomenálních výkonů.

Mezi takové můžeme jistě zařadit Mercedes-Benz, respektive divizi AMG, která už před časem oznámila, že z důvodu nutnosti snižování emisí bude postupně lehce redukovat své legendární a plnotučné motorizace. Místo nich zapracovala na hybridním pohonu a čtyřválci, přičemž z jednoho udělala nejvýkonnější čtyřválcovou jednotku historie.

Mercedes AMG se radikálně mění. Končí se zadokolkami a přichází s elektrifikací

Jak vidno, tlaky úřadů na snižování emisí jsou stále silnější a tak Mercedes AMG oznámil, že další, kdo přijde o V8, bude model C 63 AMG. Céčko od roku 2021 dostane výše zmíněný hybridní čtyřválec, který, ač upraven, vychází z jednotky M139, tedy z motoru, který pohání AMG A 45 a AMG A 45 S. Mercedes AMG ví, že tento krok u fanoušků žádné velké nadšení nevyvolá a tak rovnou upozorňuje, že výkon modelu C63 AMG bude kolem 500 koní a auto jako celek bude lehčí. Samotná pohonná jednotka je totiž o 50 kilogramů lehčí. 

A ještě přidáme jednu informaci. U Mercedes-AMG C 63 to s nástupem hybridních jednotek nekončí. Časem se objeví ve velké většině nabídky divize AMG.