Poslední výtvor z britského Wokingu nese nakonec název MSO HS a automobilce se nepodařilo udržet informace a fotografie pod pokličkou. Díky tomuto úniku se na finální provedení můžeme podívat již dnes. Za tímto speciálem stojí divize McLaren Special Operations, to by bylo k první části poměrně krkolomného názvu.
Když si Jeremy Clarkson dělal legraci z McLarenu MP4-12C, že má název jako kopírka, evidentně si z toho marketingové oddělení automobilky nic nedělalo. Při prvním pohledu na MSO HS vás musí celkem logicky napadnout, že se jedná o modifikovaný model 675 LongTail. Realita je však trochu jiná a nejenom boční pohled na vůz prozradí základ v modelu 650S. Každopádně poznávacím prvkem speciální edice je velké množství karbonových dílů karoserie a aerodynamických prvků.
Karbonová je například střecha (na které se nachází vdech pro přívod čerstvého vzduchu do motoru), dále přední nárazník, prahy či boční otvory tzv. side blades. Monstrózní křídlo na zadní části vozu přímo vychází ze závodního speciálu McLarenu P1 GTR a zároveň v tomto případě také plní funkci aerodynamické brzdy. Právě aerodynamika je tím odvětvím, které u McLaren MSO HS hraje první housle. Jeden příklad mluvící za vše, při rychlosti 240 km/h generují prvky přítlak 220 kilogramů.
Ruku v ruce s aerodynamikou jde také snaha o co nejnižší hmotnost. Kryt osmiválcového motoru je vyroben z polykarbonátu a okna v interiéru jsou nejtenčí a zároveň nejlehčí, co kdy vyrobili. Část, která je umístěna ve dveří a nejde vidět je provrtaná. Velmi lehké jsou také nové kované disky, které ukrývají karbon-keramické brzdy. Malou atomovou elektrárny za předními sedadly netvoří nic jiného, než známý vidlicový osmiválec, kterému pomáhají dýchat dvě turbodmychadla. Maximální výkon činí 688 koní (506 kW) a točivý moment se usadil na hodnotě 700 Nm.Třešničkou na dortu je technologie zvaná McLaren Track Telemetry. Ta vůz osazuje celkem trojicí kamer – dvě najdete v náraznících, třetí se nachází za řidičovým ramenem a jak správně tušíte, je tu pro zaznamenání vašich počinů na závodních okruzích. Výstupem tohoto systému je pak video obohacené o jízdní data nebo mapu závodního okruhu.
Nový McLaren MSO HS vznikne v pouhých 25 kusech a bohužel, jak už to u takových verzích bývá, v době psaní tohoto článku, ještě před oficiální premiérou, je všechno beznadějně vyprodáno.