Mazda představuje druhou karosářskou verzi modelu MX-5 ND. Jedná se o provedení targa s elektricky ovládaným střešním panelem. A podle prvních fotografií vypadá zkrátka famózně.

Mazda MX-5 RF 10

Pomalu, ale jistě se v New Yorku rozjíždí autosalon, na jehož půdu přivezla Mazda velké překvapení. Jedná se o model MX-5 RF, který je vlastně nástupcem současného typu MX-5 Roadster Coupé. Technické řešení a detaily jsou ale poměrně dost rozdílné. Provedení RF není roadster se skládacím hardtopem, ale targa. Vítr ve vlasech a čerstvý vzduch tak zpřístupňuje střešní panel. V tomto případě však ne odnímatelný, ale elektricky sklopný.

Nejčastěji se s tímto technickým řešením setkáme u Porsche, které už dlouhá léta produkuje modely 911 Targa. Změna pohledného kupé v roadster je otázkou příjemných 12 sekund a to až do rychlosti 10 km/h. Střešní panel navíc neubírá nic z už tak malého, 130litrového kufru, vejde se totiž za zadní sedadla vozu. Mazda MX-5 RF přichází také s novou barvou karoserie Machine Grey, kterou můžete vidět na fotografiích. Co se týče barvy střešního dílu, může být buď černý a nebo lakovaný ve stejné barvě jako zbytek karoserie.

Trochu smutnou zprávou na závěr je fakt, že osazení motorového prostoru zůstalo totožné jako v případě roadsteru. Žádná výkonnější verze nebo dokonce MPS model se (snad prozatím) nekoná. Větší, dvoulitrový motor bude možné kombinovat s manuálem či automatem. MX-5 RF také poskočí ve dvou neoblíbených kategoriích směrem nahoru. A to na hmotnosti a výsledné cenovce. Na bližší technické parametry a cenu si budeme muset ještě počkat.