Je to už 30 let, kdy se poprvé objevila Mazda MX-5 a japonská automobilka nyní představuje na Chicago Auto Show 2019 speciální výroční limitovanou edici v oranžové barvě.

30 let a více než milion prodaných kusů už je dostatečný důvod k oslavě. Navíc u auta, které se rozhodlo nejít tou cestou nejmodernějších prvků výbavy, autonomního řízení či mnoha aktivních jízdních asistentů. Tohle auto totiž i ve své nejnovější, čtvrté generaci zůstalo věrno své původní filozofii řidičské zábavy. Jde na to nízkou hmotnosti, ale také atmosférickými motory spojenými s manuálními a velmi příjemně mechanicky fungujícími převodovkami a pohonem zadních kol.

Speciální výroční edice k oslavě 30 let výroby lze poznat na první pohled díky oranžovému laku karoserie Racing Orange. Tahle verze však dostala také nová, kovaná kola Rays ZE40 RS30, pod nimiž prosvítají oranžové brzdiče (Brembo vpředu a Nissin vzadu). Po nahlédnutí do interiéru se můžete všimnout oranžových doplňků ve výplních dveří, palubní desce či na řadící páce, ale i na čalounění sedadel.

Několika změn doznala i technika. Kromě již zmíněných kol dostala Mazda MX-5 30th Anniversary Edition i nové tlumiče Bilstein (pouze verze s manuálem) a mechanický samosvorný diferenciál.

Test Mazda MX-5 RF 2.0 Skyactiv-G

To, že půjde o exkluzivní model, dokazuje i fakt, že Mazda vyrobí pouze 3000 kusů. Každá z nich bude opatřena plaketou “30th anniversary” s pořadovým číslem modelu. K dispozici bude nejen běžný roadster, ale i verze RF s pevnou skládací střechou.