Jakmile se vysloví jméno Mansory, po zádech mi projede nepříjemný mrazík a na těle vyskočí husina. Většinou si totiž vybavím krásný sportovní vůz s potenciálem, jehož eleganci totálně zabije sada karbonových spojlerů v nehezkých barvách doplněná o absurdně velká kola, pokud možno v jiné, ještě šílenější barvě. Je to subjektivní záležitost, ale většina úprav od tohoto ladiče je vážně nepovedená. A světe div se, výjimka potvrzuje pravidlo a my se tak díváme na Maserati Ghibli, se znáčky Mansory, které vypadá podle nás dokonce o kousek lépe, než originální design z fabriky.
Maserati Ghibli je už v základu jedním z nejhezčích vozů vyšší střední třídy a na rozdíl od některých konkurentů u něj design většího modelu Quattroporte na menším proporcích docela funguje. I tak se ale podařilo ještě design ještě trochu posunout a o něco přiostřit. Mansory nasadil na nové Ghibli decentní dvoudílné lízátko předního nárazníku, doplněné o usměrňovače vzduchu, křidélkem na víku kufru a difuzorem zadního nárazníku. Jak jsme zvyklí, jako hlavní materiál zde posloužilo uhlíkové vlákno. Přestože kola mají obrovský průměr 22″, na poměry úpravce jsou ještě decentní. Jedná o zakázková litá kola Mansory Trident vlastní výroby a dá se říct, že k designu vozu poměrně dobře sedí. Vpředu obouvají pneumatiky 255/30, vzadu pak gumy o rozměru 295/25 od italského výrobce Pirelli.
Další plusové body Mansory sbírá za fakt, že se soustředil také na výkon vozu. Benzínový šestiválec o objemu 3,0l může být vyladěn z původních 410 koní a 550 Nm na 480 koní a 640 Nm točivého momentu. Myslelo se také na naftového zástupce. Šestiválec o stejném objemu nabízí nově 310 koní a 680 Nm (+ 35 koní a 80 Nm). Jak asi správně tušíte, nic výrazného se neměnilo, Mansory si pouze pohrál se softwarem.
Velkou míru individualizace najdete také v interiéru, kde úpravce rád připomíná, že jedinou překážkou v tomto směru je vaše představivost (čtěte vaše konto). Typů a barev materiálů pro sedadla a lišty v interiéru nabízí úpravce na 3 000.