mercedes-amg_g63_4matic-tuning-mansory_gronos- (2)

Mansory Gronos je upravený Mercedes-AMG G 63 s karbonem kam jen oko pohlédne a 1000 Nm

Autor: Pavel Srp - Zdroj: Motor1.com - Foto: Mansory - 1. 2. 2021


Úpravce Mansory je známý pro svojí extravaganci. Upravovaná auta se občas nebojí změnit k nepoznání. To naštěstí není případ tohoto Mercedes-AMG G 63 4Matic, ale i tak je jeho úprava hodně výrazná. Navíc takových aut vznikne jen 10 pro celý svět.

Mansory se specializuje na drahá a exkluzivní auta a Mercedes-AMG třídy G takový rozhodně je. Sériových kusů jezdí po silnicích spousta, ale pokud se chcete odlišit, máte v tomto případě jedinečnou možnost. Představuje se totiž Mansory Gronos.

Základem pro úpravy je – ostatně jako poslední dobou prakticky vždy – karbon. Ten je na všech nových dílech, respektive jsou z něj vyrobeny. Jde o kompletně nový přední nárazník, masku chladiče s kryty předních světlometů, kryty vnějších zpětných zrcátek, úplně novou kapotu s nasávacími otvory, výdechy v předních blatnících a v zadním C-sloupku, ale třeba i o zadní nárazník, kryt rezervy nebo přední a zadní střešní spoilery. Těch věcí je samozřejmě ještě mnohem víc a jde i o takové drobnosti jako kliky dveří.

Spousta změn je také v interiéru, který je zcela přečalouněn. I tady je to záplava karbonu. Kamkoliv vaše oko pohlédne, tam na něj narazí. V kontrastu s hnědým koženým čalouněním to ovšem na pohled vypadá vážně dobře. A vypadá to dobře i s odstínem laku, kterým je legendární British Racing Green.

Sériový nezůstal ani motor. Čtyřlitrový vidlicový osmiválec s dvojitým přeplňováním posílil ze 430 kW/585 koní na 634 kW/850 koní a točivý moment poskočil z 850 Nm na rovnou tisícovku. Zrychlení z 0 na 100 km/h se zkrátilo o sekundy! Z původních 4,5 sekundy se teď na stovku dostanete za tři a půl sekundy. S autem, jehož aerodynamika je cokoliv, jen ne ideální… Maximální rychlost je elektronicky omezená na 250 km/h.

Cenu auta včetně úpravy Mansory nezveřejnil, jisté ale je, že rozhodně nebude lidová.

Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru