Lancia Deltu Integrale je legendou. Tuhle Italku prostě nejde nemilovat, a to i přes to, že rozhodně nepatří k nejmladším. Pořád má co říct a ukázat, čehož si je vědom i úpravce Manhart performance. Ten se Deltě pořádně vyřádil a výsledek rozhodně stojí za pozornost. Ostatně, stejně, jako cena.
Úpravu má na svědomí divize Manhart Classic Cars a základem se stala Lancia Delta HF Integrale 16V. Pod kapotou zůstal původní turbem přeplňovaný dvoulitr, ale původních 197 koní je pryč. Manhart vyměnil písty i ojnice, použil novou vačkovou hřídel, nové palivové čerpadlo, výkonnější chladič i ventilátor a instaloval nový turbo kit. Výsledek? V kombinaci se zbrusu novým výfukovým potrubím se Manhart dostal velmi zajímavých 375 koní a 550 Nm. A to je na auto s muší hmotností zatraceně působivé.
Aby ten výkon a točivý moment šlo bez problému přenášet na všechna kola, musela změnou projít i manuální pětistupňová převodovka. Nová je i spojka. Manhart také vyměnit odpružení, které je tužší a o něco nižší. V blatnících tak ideálně sedí 17palcová kola OZ Racing, jenž jsou obuta do pneumatik v rozměru 205/40 R17. Pod předními koly jsou ukryty čtyřpístkové brzdiče Brembo s 380mm kotouči.
Lehké změny proběhly i v designu auta, ale šlo hlavně o maličkosti, jako je čalounění Alcantarou nebo nový, vcelku decentní střešní spoiler. Na Deltě prostě není co a ani proč něco zásadního měnit.
Celá stavba dostala označení Delta Manhart 400 Limited 01/01, takže už je vám asi jasné, že je běžně potkávat opravdu nebudete. Není se co divit, sehnat Deltu v dobrém stavbu začíná být čím dál tím těžší a hlavně dražší. Tento konkrétní kus si Manhart cení na v přepočtu tři miliony korun. Není to málo, ale v tomto případě jde o výborně investované peníze.