BMW M5 CS je továrně vylepšené BMW M5 Competition, ale v Manhart Performance se rozhodli, že ho dokáží vylepšit ještě víc. A minimálně z pohledu výkonu se jim to povedlo. Zapracovali ale i na dalších částech auta. Svůj počin pojmenoval jako Manhart MH5 GTR.
To, že jde o BMW M5 CS, už na první pohled nepoznáte, protože Manhart původní lak přelepil na modrou “Moonlight” a přidal šedé polepy s novým, respektive svým označením auta. Odstranil také všechny zlaté a žluté doplňky, které mělo M5 CS z výroby, zůstalo jen žluté denní svícení.
Zvenku si můžeme všimnout i nových kol. Jde o 21″ kované disky lakované v černé barvě. Ty obouvají pneumatiky s rozměry 275/30 ZR21 vpředu a 295/30 ZR21 vzadu. A jiné jsou i koncovky výfuk. Ty vzadu zůstaly čtyři, ale mají průměr 102mm a jsou z karbonu. Zbytek výfuku je také nový, je to nerezový výfuk se zvukovou klapkou.
Uvnitř se úpravce nepouštěl do žádných velkých akcí, ale znak BMW na volantu vyměnil za svůj. To aby řidič neustále věděl, s jakým autem má tu čest.
Největší změnou je ovšem úprava výkonu. Sériově BMW M5 CS pohání benzinový motor V8 o objemu 4,4 litru s přeplňováním dvěma turbodmychadly. Výkon je 467 kW/635 koní a točivý moment vrcholí 750 Nm. Oproti BMW M5 Competition je M5 CS asi o 70 kg lehčí, má jinak naladěný podvozek i pohon všech kol M xDrive se zadním aktivním M diferenciálem.
Manhart Performance má v nabídce více možnosti zvýšení výkonu, přičemž ta nejjednodušší, kterou je MHtronic powerbox a karbonové sání vzduchu, ho zvedne na 580 kW/788 koní a 935 Nm.
To je ale jen začátek, protože další krok přidává spoustu hardwarových vylepšení, včetně výměn obou turbodmychadel, ale i kompletního vedení sání vzduchu a podobně. Díky tomu se ale výkon zvedne na 599 kW/815 koní a maximum točivého momentu leží na hodnotě 1050 Nm.