Lotus už několik měsíců láká na elektrický hypersport Evija, který má být přísně limitovanou edicí, čítající jen 130 kusů,. Cena jediného kusu bude více než 2 miliony dolarů, tedy asi 47 milionů korun.

Kromě něj se dočkáme ještě jedné velké specialitky. Sportovního auta se spalovacím motorem, které ale bude úplně poslední, jaké kdy Lotus uvede. Víc o něm zatím nevíme, zato ale víme, proč se Lotus začne specializovat na elektromobily a nepůjde raději cestou hybridů.

Známá blondýnka jako první ukázala, jak jedinečný je nový Lotus Evija

Vysvětlil to šéf automobilky Phil Popham v rozhovoru pro magazín AutoExpress. V něm řekl, že jako značka plně věří elektrickým pohonům a mají v plánu tuto technologii nabízet ve všech svých produktech. Vysvětlil také, že elektrický pohon je velmi výhodný. To proto, že má řidič výkon i točivý moment k dispozici okamžitě a neustále, u elektromobilů neexistují žádné prodlevy a je u nich také prý větší prostor pro různou manipulaci s funkčním designem či s rozložením hmotnosti.

Britští novináři také zjišťovali, proč Lotus nejde stejnou cestou, jako jiné značky, tedy směrem k hybridům. I na to měl Popham naprosto logické a jasné vysvětlení: „Hybridy jsou velká výzva, ale hybridy jako kombinace spalovacího motoru, elektromotoru a ještě baterií jdou proti zajeté filosofii sportovních vozů.“ Na vysvětlenou dodal, že u sportovních aut jde především o minimalizování hmotnosti, maximalizování výkonu, což kombinace výše zmíněných komponentů prostě není.