Lotus nám poslední dobou dělá radost. A zatím poslední evoluce Evory je dalším důkazem, že někdo ještě dělá taková auta pro zábavu, za které bychom velice rád utratili peníze. Evora s označením Sport 410 nabídne oproti verzi 400 dvě důležité věci: Vyšší výkon a především nižší hmotnost. Premiéru si odbyde na autosalonu v Ženevě.
Lotus Evora Sport 410 navazuje na model 400, který byl představen přesně před rokem a pro automobilovou veřejnost byl k vidění také na autosalonu v Ženevě 2015. Evora Sport 410 dostala za účelem snížení hmtnosti nálož karbonových dílů a nejen díky tomu se podařilo srazit hmotnost o celých 70 kilogramů! Karbon tak nově najdete na těch nejdůležitějších místech – na střeše a na víku kufru. Další, a to velmi důležitou, neodpruženou hmotnost snížila nová kovaná kola obouvající výborné pneumatiky Michelin Pilot Sport o rozměru 235/35 R19 vpředu a 285/30 R20 vzadu.
Pod karbonovou kapotou zůstal ten stejný šestiválec o objemu 3,5 litru, který byl však díky motorářským kouzlům nadopován na výsledných 416 koní (306 kW) a točivý moment nově vrcholí hodnotou 410 Nm. Tyto hodnoty udávají Evoře zrychlení z nuly na 100 km/h za pouhé 4,2 sekundy a maximální rychlost končí číslovkou 300 km/h. To však platí pro manuální převodovku. S automatickou skříní bude Evora o desetinku vteřiny na stovce dříve, ale rozjede se pouze na 280 km/h.
Úprav se dočkal také podvozek a to za použití dílů zvučných jmen. Evora Sport 410 používá pružiny Eibach a tlumiče značky Bilstein. Tím se snížila světla výška vozu o neznatelných 5 mm. Lotus vám také dává nenápadný důvod, proč upřednostnit manuální skříň před tou automatickou. V případě volby manuální převodovky vám mezi zadní kola namontuje samosvorný diferenciál. Novinka má také výfuk s aktivními klapkami. Pokud se vám podobně jako nám sbíhají sliny a váš mozek většinu své aktivity soustředí na přemýšlení o financování, měli bystě vědět, že roční produkce vozu je omezená na 150 kusů a základní cena byla stanovena na 106 900 € (pro našince zhruba 2 900 000 Kč).