prvni_jizda-2022-elektromobil-bmw_i4_m50d- (13)

Lidé začínají mít zájem o ojeté elektromobily. Důvodem je hlavně nižší cena

Od Anina Russová | Zdroj: Centrum dopravního výzkumu/ČTK - Foto: BMW - 27. 4. 2022 4

Pro řadu řidičů je elektromobilita stále sprostým slovem, něčím, co nepotřebují a nechtějí nebo na co nemají dost peněz. Stále více řidičů ale svět elektromobility začíná postupně objevovat, většinou však s novými vozy. Na českém trhu se ale postupně začíná objevovat stále více elektromobilů z řad ojetin a zdá se, že lidé na ně slyší. Především pak proto, že jsou výrazně levnější, ale často stále ještě v záruce.

Podle Centra dopravního výzkumu řidiči meziročně zaregistrovali třikrát více ojetých elektromobilů. Ty pak tvoří asi pětinový podíl na trhu s elektromobily. Zdá se to jako poměrně zajímavá čísla, ale faktem je, že v Česku jezdí více než šest milionů osobních aut. A jen v 11 000 případech jde o elektromobily. Z nich se mezi ojetiny řadí 2349.

Přečtěte si také:  Němci chtějí zrušit dotace na hybridy a výrazně snížit dotace na elektromobily. Už prý nejsou potřeba

Jan Bezděkovský, pověřenec ministra dopravy pro čistou mobilitu pro ČTK řekl: „Češi mají obecně o ojetá auta velký zájem, protože jsou cenově dostupnější než nová vozidla. Až se na náš trh postupně dostanou ze západní Evropy elektromobily druhé a posléze třetí generace a lidé se přesvědčí o jejich spolehlivosti, bude to právě onen sekundární trh, který u nás pomůže zrychlit nástup elektromobility.“

Auta už nebudou mít masky chladiče. Elektromobily je nepotřebují, poznávat je budeme podle světelného podpisu

Podle statistik Centra dopravního výzkumu pak mezi ojetými elektromobily vedou vozy značky BMW. Dobře si vedou i elektromobily Volkswagenu nebo Tesly. Nejvíce jich pak zákazníci registrovali v Praze.

Přečtěte si také:  Nový Kodiaq bude poslední Škoda se spalovacím motorem. Pak už budou jen elektromobily

Koupit ojetý elektromobil pak možná vypadá jako krok do neznáma a risk, ale nutno říct, že řada takových aut může být stále ještě v záruce. Drtivá většina výrobců totiž jen na akumulátory nabízí dlouholetou záruku. Například CUPRA pro model Born nabízí záruku 8 let nebo 160 000 kilometrů se zachováním 70% kapacity baterie. Stejnou zárukou je chráněn trakční akumulátor modelu Hyundai IONIQ 5, na vůz jako takový je pak poskytována pětiletá záruka mez omezení počtu kilometrů. V případě modelu Kia EV6 pak výrobce nabízí záruku 7 let od první registrace vozidla, nebo do ujetí 150 000 km. Rozhodující je skutečnost, která nastane dříve.