prvni_jizda-2022-elektromobil-bmw_i4_m50d- (13)

Lidé začínají mít zájem o ojeté elektromobily. Důvodem je hlavně nižší cena

Autor: Anina Russová - Zdroj: Centrum dopravního výzkumu/ČTK - Foto: BMW - 27. 4. 2022


Pro řadu řidičů je elektromobilita stále sprostým slovem, něčím, co nepotřebují a nechtějí nebo na co nemají dost peněz. Stále více řidičů ale svět elektromobility začíná postupně objevovat, většinou však s novými vozy. Na českém trhu se ale postupně začíná objevovat stále více elektromobilů z řad ojetin a zdá se, že lidé na ně slyší. Především pak proto, že jsou výrazně levnější, ale často stále ještě v záruce.

Podle Centra dopravního výzkumu řidiči meziročně zaregistrovali třikrát více ojetých elektromobilů. Ty pak tvoří asi pětinový podíl na trhu s elektromobily. Zdá se to jako poměrně zajímavá čísla, ale faktem je, že v Česku jezdí více než šest milionů osobních aut. A jen v 11 000 případech jde o elektromobily. Z nich se mezi ojetiny řadí 2349.

Jan Bezděkovský, pověřenec ministra dopravy pro čistou mobilitu pro ČTK řekl: „Češi mají obecně o ojetá auta velký zájem, protože jsou cenově dostupnější než nová vozidla. Až se na náš trh postupně dostanou ze západní Evropy elektromobily druhé a posléze třetí generace a lidé se přesvědčí o jejich spolehlivosti, bude to právě onen sekundární trh, který u nás pomůže zrychlit nástup elektromobility.“

Auta už nebudou mít masky chladiče. Elektromobily je nepotřebují, poznávat je budeme podle světelného podpisu

Podle statistik Centra dopravního výzkumu pak mezi ojetými elektromobily vedou vozy značky BMW. Dobře si vedou i elektromobily Volkswagenu nebo Tesly. Nejvíce jich pak zákazníci registrovali v Praze.

Koupit ojetý elektromobil pak možná vypadá jako krok do neznáma a risk, ale nutno říct, že řada takových aut může být stále ještě v záruce. Drtivá většina výrobců totiž jen na akumulátory nabízí dlouholetou záruku. Například CUPRA pro model Born nabízí záruku 8 let nebo 160 000 kilometrů se zachováním 70% kapacity baterie. Stejnou zárukou je chráněn trakční akumulátor modelu Hyundai IONIQ 5, na vůz jako takový je pak poskytována pětiletá záruka mez omezení počtu kilometrů. V případě modelu Kia EV6 pak výrobce nabízí záruku 7 let od první registrace vozidla, nebo do ujetí 150 000 km. Rozhodující je skutečnost, která nastane dříve.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

4 názory na “Lidé začínají mít zájem o ojeté elektromobily. Důvodem je hlavně nižší cena”

  1. Naštěstí pokrok se nezastaví a ten váš kotel na kolečkách se brzy přestane vyvíjet a krátce potom i prodávat. Kde ještě chvíli spalovací motor vydrží budou levné hybridy. Motor již bude elektrický, protože ten výrazně překonává spalovací a baterie se ještě budou vyvijet a zřejmě přijde ještě lepší chemie.

  2. V reálné řeči napsáno – ano – ojeté bývají levnější ,ale v té ojeté ceně koupíte nové benzínové či naftové , tedy pokud bude k mání. Poměr ojeté elektrické ( s vidinou koupě nové baterie, jejíž cena tvoří 60% ceny nového auta) a cena nového běžného auta či lehce ojetého je cca podobná. A co po spotřebování kapacity baterie elektroauta – koupí si ji novou onen provozovatel ojetého ? Těžko , protože pak to auto je nebezpečný ekologický vrak co nikdo nebude chtít koupit a to ani k likvidaci. A na náhradní díly už to nepoužijete také, protože ty díly budou strávené a nekompaktibilní na jiná elektroauta. Ať mi někdo dokáže , že strávenou baterii dokáže ekologicky zlikvidovat. Ta tak akorát skončí ve třetích zemích světa, kde se na ekologii vůbec nehledí a a za slušný peníz od likvidátorů je tam budou skladovat či nebezpečně rozebírat. A výroba nových baterií je taky strašně neekologická – pak je řeč o ekologii na místě viz hlavně Čína . hlavně že Evropa vytváří jen 8 % celosvětových emisí , ale vytvoří minimálně 70% ekologických zátěží po životnosti elektroaut. Na to odpovím – ne , díky . To raději za 9 let koupím novou nádrž na LPG a ekologicky taky jezdím.

  3. Co tu zase lžete a vymýšlíte za hlouposti. Jestli si myslíte, že se prolžete k pravdě, tak se huboce mýlíte.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru