Rodiny si nyní budou moci vychutnávat ještě více prostoru v kabině luxusního SUV. Nový Lexus RX „L“ totiž nabízí tři řady sedadel. Nový Lexus RX 450hL v modelovém provedení 2018 si zároveň zachovává elegantní tvary karoserie, nyní však nabízí možnost převozu až sedmi pasažérů. Model RX před 20 lety založil automobilový segment luxusních SUV.
Díky chytrým konstrukčním úpravám se podařilo prodloužit karoserii o 110 mm, přičemž sklo pátých dveří je nyní o něco strmější než u provedení se dvěma řadami sedadel – kabina tak zaručuje dost místa pro hlavu zadních cestujících a praktičtější zavazadelník za poslední řadou sedadel.
Sedmimístná verze nabízí třetí řadu sedadel v podobě lavice dělené v poměru 60:40. Na sedadla zcela vzadu lze snadno nastoupit zatažením za páčku, kterou se sedadlo druhé řady odsune kupředu. Díky delší podlaze zavazadelníku za třetí řadou (v porovnání s konkurenčními modely) se RX L chlubí všestranněji využitelným prostorem pro náklad.
Konstruktéři navrhovali třetí řadu sedadel provedení RX L tak, aby se cestující těšili ze stejné míry pohodlí a luxusu jako pasažéři ve druhé řadě. Druhá řada se nachází o něco výše než třetí, čímž vzniklo více prostoru pro nohy cestujících na zadních sedadlech. Součástí standardní výbavy je kožené čalounění sedadel v různých barevných odstínech. Třízónová klimatizace umožňuje cestujícím zcela vzadu nezávisle ovládat teplotu a výdechy ventilace. Pro ještě vyšší pohodlí v RX L je k dispozici elektrické sklápění třetí řady a (na přání) inteligentní elektrické ovládání výklopné zádi (otevírání/zavírání pouhým přiložením ruky do blízkosti loga Lexus).
Z prvků pro všestranné využití třetí řady RX L jmenujme zcela plochou podlahu zavazadelníku po složení třetí řady, dvojici držáků na nápoje pro cestující zcela vzadu, prostor pro snadné uložení krytu zavazadelníku a zakrytí postranních kolejniček.
Charakteristický design Lexus
Model RX L 2018 nabízí stejně prvotřídní bezpečnost, eleganci, luxus a jízdní schopnosti jako pětimístná verze RX. Trendová kombinace všestrannosti SUV s pohodlím luxusního sedanu je zabalena do pozoruhodné směsice ostrých prolisů a oblouků, pro Lexus typických. Pozornost na sebe strhává charakteristická maska chladiče Lexus ve tvaru vřetene, zvýrazněná chromovým lemováním. Prémiové LED světlomety (na přání) ve tvaru písmene L používají trojici jedinečných světelných zdrojů po každé straně.
Elegantní zatmavené C-sloupky u provedení RX L evokují zdání, jako by střecha visela ve vzduchu. Motiv vřetene se opakuje i na zádi v podobě LED koncových světel ve tvaru písmene L, obepínajících výklopnou záď a zasahujících až do zadních blatníků. K ještě dynamičtějšímu postoji přispívají 20″ kola (na přání). Ve všech variantách je lak opatřen účinnou krycí vrstvou z polymeru, vysoce odolnou vůči povrchovým škrábancům, se schopností automatické obnovy.
Bezpečnost Lexus
Sedmimístné vozy RX L 2018 používají průběžné boční hlavové airbagy po celé délce interiéru, s pokrytím všech tří řad sedadel. Paket bezpečnostních technologií Lexus Safety System+, který je na většině trhů součástí standardní výbavy, zahrnuje bezpečnostní systém pro předcházení kolizím (PCS) s funkcí rozpoznávání chodců, asistent pro udržení jízdy v jízdním pruhu (LKA) s korekcemi řízení, automatické přepínání dálkových světel (AHB) a adaptivní tempomat pro celý rozsah rychlostí.
Ve vyšších stupních výbavy najdeme systém pro sledování mrtvých úhlů (BSM) s panoramatickým zobrazováním okolí vozu (PVM), inteligentní parkovací senzory (IPS), systém pro sledování provozu v příčném směru za vozidlem s brzděním, resp. adaptivní systém ovládání dálkových světel (AHS).
RX 450hL
Západoevropští zájemci o prémiový rodinný vůz se třemi řadami sedadel najdou v RX 450hL 2018 ideálního společníka na cesty. Pohonné ústrojí Lexus Hybrid Drive spojuje zážehovou jednotku 3,5 litru V6 (systém vstřikování paliva D4-S) se dvěma výkonnými elektromotory/generátory, čímž dosahuje systémového výkonu 313 koní pro dynamickou akceleraci a spolehlivé předjíždění v kritických situacích.
Hybridní provedení též používá jedinečnou soustavu pohonu AWD. K pohonu zadní nápravy využívá nezávislý zadní elektromotor, který se zapojuje podle potřeby v zájmu optimální trakce.
Volič jízdních režimů Drive Mode Select je rozšířen o čtvrtý režim EV, umožňující pohybovat se nižší rychlostí po určitou dobu pouze na elektřinu. Uplatnění najde zejména při manévrování na parkovištích či v garážích nebo krátkém popojíždění ve městě.
Jízda a ovladatelnost
Celá posádka sedmimístného RX L v provedení 2018 si vychutná stejně luxusní hladkou a tichou jízdu jako v případě pětimístné verze. Podvozek se vzpěrami McPherson na přední nápravě a zavěšením zadním kol s dvojitými lichoběžníky zaručuje agilitu a příkladné jízdní pohodlí na všech typech povrchu. Elektrický posilovač řízení (EPS) zajišťuje lehké a pohodlné řízení s vynikající zpětnou vazbou. Adaptivní odpružení AVS (výbava na přání) průběžně upravuje tlumicí sílu podle stavu vozovky.