Dacia Duster | nová generace | 2024

Lepší motory, dražší čtyřkolka. Nový modelový rok přináší u modelů Dacia Duster a Bigster změny

Autor: Petr Pilný - Zdroj: autoweb.cz, autosalon.tv, Dacia - Foto: Dacia - 22. 12. 2025


Dacia vstoupila do nového modelového roku s přepracovanou nabídkou pohonných jednotek. U klíčového Dusteru jde hlavně o příjemný typ změny: některé verze mají více výkonu, přibylo i nové provedení s pohonem všech kol, ale základní ceny se u hlavních motorizací drží. Jiný dopad má stejný krok u většího Bigsteru. Tam se nová čtyřkolka pojí s vyššími náklady a zároveň mizí z nejnižší výbavy, takže se k ní řada zájemců dostane hůř než dříve. Přesto existuje cesta, jak za 4×4 zaplatit méně, jen vede přes doprodej starších kusů.

Duster: výkon šel nahoru, ceník zůstal na místě

Nejviditelnější změna se týká základního LPG. Místo litrového tříválce nastupuje motor 1.2 na LPG, který přidává 20 koní a zvyšuje točivý moment o 30 Nm na rovných 200 Nm. Podle dostupných technických údajů se zvedla i maximální rychlost na 180 km/h. U této verze zatím nejsou uvedené všechny údaje o spotřebě a zrychlení, ale z pohledu kupujícího je podstatné, že cenovka zůstává stejná. Duster Eco-G 120 ve výbavě Essential stojí 441 900 Kč.

Podobnou logiku má i mild-hybridní 1.2 s manuální převodovkou. Po úpravě nabízí 140 koní, zrychlení z 0 na 100 km/h se zlepšilo o půl vteřiny na 9,4 sekundy a maximální rychlost se srovnala na 180 km/h. Zároveň klesla spotřeba o jednu desetinu litru na 5,4 l. Cena se drží od 527 900 Kč.

Hybrid je silnější a rychlejší, čtyřkolka na LPG je nově dražší položka

Výraznější zásah dostal plný hybrid. Dřívější kombinaci elektromotoru se zážehovou šestnáctistovkou střídá osmnáctistovka. S tím přichází vyšší výkon o 16 koní na 156 koní a také nárůst točivého momentu o 24 Nm na 172 Nm. Ve srovnání s předchozím provedením je hybrid rychlejší o sedm desetin vteřiny (0–100 km/h za 9,4 s), zároveň je o tři decilitry úspornější a nově zvládne 180 km/h, tedy o 20 km/h více než dřív. Nabídka začíná od výbavy Expression za 600 900 Kč.

Dacia konečně nabízí automat s čtyřkolkou. A k tomu dojezd na natankování až 1500 km

Největší novinkou je ovšem mild hybrid-G 150 4×4. Jde o mírně elektrifikovanou dvanáctistovku, která umí jezdit na benzín i LPG a posílá sílu na obě nápravy. Nahrazuje variantu mild hybrid 130 4×4. Podle dostupných údajů má o 20 koní více, ale točivý moment zůstává 230 Nm. Zásadní rozdíl je v převodovce: novinka se pojí pouze s automatem a právě to se promítá do ceny. Startuje na 645 900 Kč, tedy o 49 tisíc výš.

Kdo chce čtyřkolku levněji, pořád má šanci. Starší provedení s manuálem se ještě doprodává a díky aktuálním nabídkám může vyjít pod 600 tisíc korun.

Bigster: stejný směr, jen s výraznějším dopadem na peněženku

Také Bigster mění čtyřkolku. Z nabídky zmizel mild-hybrid 4×4 a nahradila ho výkonnější alternativa na LPG. Jenže zde je cenový skok ještě citelnější: rozdíl dělá 59 tisíc korun. Navíc už nejde o volbu do základní výbavy Essential. Pohon všech kol začíná až od stupně Expression a vychází na téměř 700 tisíc korun.

Na druhou stranu Dacia rozšiřuje dostupnost 4×4 do vyšších výbav. Nově je možné zvolit pohon všech kol i ve výbavě Journey za 750 900 Kč, kde je navíc v základu adaptivní tempomat. Dříve šlo o prvek vyhrazený jen pro plně hybridní motorizaci. Stejné platí i pro variantu Extreme.

💸 Ceny pojištění rostou!

Zajistěte si nejlevnější autopojištění, než zase zdraží.

📊 Porovnat a ušetřit

Zabere to jen 2 minuty • Výsledek hned

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru