Oblíbenost klasického Land Roveru Defender zapříčinila, že se na něm čas od času vyřádí některý z úpravců. Někdy je takový tuning lepší, jindy horší, a čas od času opravdu hodně zajímavý. A do té třetí kategorie řadíme práci firmy East Coast Defender, kteří svou verzi Defenderu pojmenovali jako Project Neo.

Jako základ posloužil Land Rover Defender 110, ze kterého toho ale snad kromě karoserie mnoho nezbylo. Kastle je mimochodem lakována šedou barvou Vulkan Grey Pearl, která nechá vyniknout všem detailům. Karoserie pak navíc dostala nové blatníky, nášlapy, novou ochranu podvozku, samozřejmě naviják, ale také nové nárazníky a kovové kryty zadních bočních oken. Vůbec to nevypadá špatně, co myslíte?

Project Neo ale kromě toho dostal také nová kola. Jsou to Kahn Design o průměru 20 palců obouvající 32palcové pneumatiky BF Goodrich All-Terrain. Stejný disk i se stejným obutím je pak umístěn na zadních dveřích jako rezerva. Jak tedy vidíte, nejde i žádnou úpravu vhodnou leda tak na pózování před obchodním centrem. Tenhle Defík si bude v terénu libovat! Ovšem oproti hlavně funkčnímu exteriéru, je interiér hlavně moderní.

Nový Land Rover Defender najel ve finálních testech už 1,2 milionu kilometrů

East Coast Defender se rozhodli, že standardní interiér Defenderu je příliš staromódní a hlavně až příliš funkční. Proto dovnitř dali dvě dvojice sportovně tvarovaných sedadel čalouněných kůží. Všechna sedadla jsou vyhřívaná, ale i odvětrávaná. Mimochodem, další dvě malá sedadla najdete schovaná pod podlahou v zavazadlovém prostoru. Standardní volant byl vyměněn za nový, modernější od italské firmy Momo, ale v interiéru najdete i místo pro bezdrátové dobíjení mobilního telefonu, nový audiosystem i se subwooferem, přičemž vše, co šlo, je čalouněno kůží. Překvapivá je také přítomnost bezklíčového odemykání, alarmu, couvací kamery a parkovacího asistentu.

Změny proběhly i pod kapotou. Tam je nově osmiválec o objemu 6,2 litru, který má původ v Chevy Corvette. Jeho výkon je 565 koní, které na všechna kola přenáší šestistupňová automatická převodovka. Mezi poslední novinky patří o 51 mm zvýšený podvozek nebo na zakázku dělaný výfukový systém. Jako celek nás tohle auto opravdu hodně baví!