Tak takový výprodej jsme opravdu dlouho neviděli. Berniemu Ecclestonovi je 94 let a moc dobře ví, že tady nebude napořád. Než ale bude jeho cesta u konce, rozhodl se ulehčit manželce případné problémy s prodejem jeho exkluzivní sbírky formulí. Něco nám říká, že nechce, aby ji někdo vzal na hůl.
Bernie Ecclestone je legenda, která dostala svět F1 tam, kde dnes je. Jakkoliv se před mnoha lety pokoušel o kariéru za volantem monopostu, nakonec usoudil, že ve světě organizace a financů mu bude lépe. A dobře udělal. Během svého dlouhého života posbíral 69 formulí, které jsou tím nejlepším, co existovalo. Mnoho z těchto aut nikdy neukázal veřejnosti a za těch 50 let, kdy je sbírá si k nim utvořil velmi úzký vztah. Mimochodem, ve sbírce jsou třeba vítězné monoposty Ferrari Nikiho Laudy a Michaela Schumachera. Ale také Brabham BT46B navržené Gordonem Murrayem nebo Vanwall VW10 pilotovaný Sirem Stirlingem Mossem.
„Miluji všechna svá auta, ale nadešel čas, abych začal řešit, co s nimi bude, až tu já nebudu. Vozy z Velkých cen jsou mnohem důležitější než jakékoliv jiné silniční nebo závodní speciály. Jsou vrcholem motorsportu. A všechna mají fantastickou historii, jsou to spíše vzácná umělecká díla,“ řekl Ecclestone. Hodnota jeho sbírky je odhadována na asi půl miliardy liber, tedy asi 15 miliard korun. Problém ale je, že je to jen odhad. Reálná cena se může výrazně lišit, a to oběma směry. Drtivá většina nabízených monopostů totiž nikdy ve veřejném prodeji nebyla. Výsledek prodeje, s největší pravděpodobností půjde o aukci, bude tedy velmi zajímavý.
A jakkoliv je zajímavý také důvod jeho prodeje, britská média spekulují, že jde o zástěrku. Ecclestone měl v minulém roce velké nepříjemnosti s vládou, které zapomněl přiznat zahraniční aktiva v hodnotě asi 12 miliard korun. A za to byl odsouzen jak k 17měsíční podmínce, tak hlavně pokutě 652 milionů liber, tedy bezmála 20 miliard korun. Prodej sbírky by mu tak s tak neskutečnou částkou mohl výrazně pomoci.