Land Rover Classic Defender Works V8 Trophy II

Land Rover Classic Defender Works V8 Trophy II je expedicemi inspirovaná limitovaná edice tradičního off-roadu

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Land Rover - Tisková zpráva - 18. 8. 2022


K uctění svého celosvětového dědictví off-roadů a průzkumných výprav, uvedlo oddělení Land Rover Classic na trh 25 exkluzivních vozů Classic Defender Works V8 Trophy II. Inženýři a designéři se inspirovali modely a zážitky z Land Rover Trophy.

Každé vozidlo má jedinečný potisk představující 23 míst, která legendární model s pohonem všech kol zdolal za 70 let své dobrodružné historie. V designu jsou rovněž ukryty siluety několika vozů Land Rover a jejich ikonický tvar.

Kromě možnosti zakoupit si unikátní sběratelské vozidlo se mohou majitelé zúčastnit druhého ročníku exkluzivní třídenní soutěže Land Rover Trophy. Land Rover Trophy umožňuje podobně smýšlejícím zákazníkům navázat trvalá přátelství během nezapomenutelného podniku, získat vzpomínky a vytvořit tak na voze vlastní patinu. Majitelé se pod vedením expertů utkají v sérii bodovaných terénních soutěží, inspirovaných slavnými dobrodružstvími po celém světě. Po třech dnech zápolení si jeden tým odnese hlavní cenu.

Přečtěte si také:  Ve Velké Británii zakázali reklamu na nový Defender. Z naprosto nepochopitelného důvodu

Vozy budou postaveny z modelů Defender vyráběných v letech 2012-2016, ručně rozebrané a přestavěné podle přísných standardů a vylepšených specifikací. Ty exkluzivně vyvinul specializovaný tým oddělení Land Rover Classic.

„Defender zdolal různé terény po celém světě. Náš nejnovější vůz Classic Works V8 Trophy II vzdává hold tomuto expedičnímu dědictví svým jedinečným designem karoserie, který připomíná některá z těchto úžasných míst. Každé z 25 dostupných vozidel je týmovým dílem, které sestavil a zrekonstruoval náš nadšený tým specialistů. Kromě toho, že naši zákazníci získají vysoce sběratelsky ceněné vozidlo, budou mít jedinečnou příležitost vyzkoušet si svůj vůz v Land Rover Trophy,“ řekl Michael van der Sande, Managing Director, Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations.

Vozy limitované edice pohání zážehový osmiválcový motor Land Rover o objemu 5,0 litru, o výkonu 405 koní a točivém momentu 515 Nm a je spojen s osmistupňovou samočinnou převodovkou ZF. Každý vůz prochází komplexní přestavbou a má vylepšené zavěšení, brzdy a řízení. Poprvé bude verze Trophy nabízena s karoserií 90 a 110 Station Wagon a také 110 Pick-Up Double Cab.

Exteriér se vyznačuje výrazným černobílým motivem se speciálním potiskem, vyvinutým týmem designérů oddělení Land Rover Special Vehicles. Hlavní část karoserie je provedena v bílé barvě Fuji White s kontrastní černou střechou Narvik Black a leskle černými prvky karoserie, až po drobné detaily – včetně nýtů, šroubů a výdechů. To vše doplňují leskle černá 18palcová kola z lehké slitiny v designu Sawtooth.

Na potisku je vyobrazeno 23 míst, kde Land Rover během více než 70 let terénního výzkumu zdolával náročný terén. Patří mezi ně historické offroadové soutěže i novější expedice značky Land Rover v oblastech sahajících od Jižní Afriky a Laosu až po Peru.

Přečtěte si také:  Nový Land Rover Defender 130 se představuje. Je o 340 mm delší než 110 a převeze až 8 cestujících

Řada vylepšení karoserie zajišťuje lehkou průchodnost jakýmkoliv terénem. V přední části, před na míru vyrobenou mřížkou chladiče v ochranném A-rámu, je umístěn naviják. Černá kapota má saténovou povrchovou úpravu, která snižuje oslnění za jasného počasí, zatímco výkonná 1,27 metru dlouhá LED světelná lišta po celé šířce střechy vozu zajišťuje v noci dokonalé osvětlení terénu.

Test Land Rover Defender 110 D240 (2020)

Classic Defender Works V8 Trophy II má brodivost 500 mm, zadní úchyt pro vyproštění a vše završují ochranné ližiny a vnější bezpečnostní rám pro větší ochranu karoserie. Žebřík umístěný vzadu umožňuje přístup k expedičnímu střešnímu nosiči, zatímco mezi decentní detaily patří například označení Land Rover Trophy a bílý detail loga na blatnících.

Sportovní sedadla Recaro kombinují dobré držení těla s pohodlím a jsou potažena kvalitní černobílou kůží Windsor s kontrastním prošíváním. Kožené čalounění najdete i na palubní desce, dveřích a čalounění sloupků, což umocňuje dojem ručního zpracování celého interiéru.

Přečtěte si také:  Jaguar Land Rover a slavné britské vozy taxi se předvedou na přehlídce k oslavám jubilea britské královny

Moderní multimediální systém Land Rover Classic s integrovanou navigací a možností připojení mobilních zařízení zajišťuje, že v palubní desce jsou ukryty nejnovější multimediální možnosti. Pro lepší ovládání je samočinná převodovka ZF ovládána ergonomickou klasickou řadicí pákou Land Rover.

Dojem z interiéru je umocněn ústředním prvkem palubní desky – na zakázku vyrobeným ciferníkem hodin Land Rover Trophy od Elliota Browna, v jehož jedinečném ciferníku mohou řidiči vidět propojení s potiskem karoserie. Elliot Brown dodá majitelům vozu Trophy exkluzivní, odolné hodinky z edice Competitor’s Edition. Mezitím pro ty, kteří neměli to štěstí a nezískali jeden z automobilů z limitované edice, uvolnil Elliot Brown do prodeje 1 000 kusů hodinek inspirovaných Land Rover Classic Defender Works V8 Trophy II.

A konečně, pro ty, kteří chtějí svůj vlastní Defender vylepšit o některé prvky vzhledu modelu Works V8 Trophy II, bude Land Rover Classic nabízet originální příslušenství inspirované vozem Trophy, které bude představeno později v letošním roce.

Přečtěte si také:  Manhart představil offroadový tuning pro Land Rover Defender. Zaměřil se i na výkon

Karosářské verze 90, 110 a 110 Double Cab vozu Classic Defender Works V8 Trophy II je nyní možné zakoupit přímo u Land Rover Classic, přičemž ve Velké Británii ceny začínají na 225 000 liber (cca přes 6 500 000 CZK) za karosářskou variantu 90.

Technická data:

Auto: Land Rover Classic Defender Works V8 Trophy II
Objem motoru: 4999 cm³
Počet válců: atmosférický zážehový V8 (EU5)
Výkon: 405 koní při 6000 ot./min
Točivý moment: 515 Nm při 5000 ot./min
Převodové ústrojí: osmistupňová samočinná převodovka s klasickým pákovým voličem, pohon všech kol, dvoustupňová redukční převodovka, odolný přední a zadní diferenciál, centrální diferenciál s rozdělením točivého momentu
Zavěšení vpředu a vzadu: vpředu: tuhá náprava, vinuté pružiny, teleskopické tlumiče. Panhardská tyč a ramena Radius. Zkrutný stabilizátor.
vzadu: tuhá náprava, vinuté pružiny, teleskopické tlumiče. ‘A’ rám a vlečená ramena. Zkrutný stabilizátor.
Brzdy vpředu: hydraulický posilovač, průměr kotoučů 335 mm, čtyřpístkové třmeny
Brzdy vzadu: hydraulický posilovač, průměr kotoučů 300 mm, čtyřpístkové třmeny
Disky a pneumatiky: odolné 16palcové ocelové disky, terénní pneumatiky do bláta
Řízení: kuličkové, hydraulický posilovač
Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přejít na začátek