SUV prý nejsou sportovní, zní z úst spousty lidí, ale některá fakta – třeba časy některých SUV na okruhu Nürburgring – dokazují něco jiného. Pokud by vám přesto bylo 650 koní a 850 Nm v případě Lamborghini Urus málo, můžete navštívit Manhart Performance. Ti vám pomohou!
Tihle němečtí úpravci se zaměřují spíše hlavně na BMW, ale ani italský plnokrevník jim neunikne. V jedné ze svých posledních prací se totiž vrhli na Lamborghini Urus. Mysleli jste si, že tohle auto vylepšení nepotřebuje? Chyba!
V sérii má tohle „lambo“ pod kapotou přeplňovaný vidlicový čtyřlitrový osmiválec s výkonem 478 kW/650 koní a točivým momentem 850 Nm. Tyto hodnoty se přes osmistupňovou automatickou převodovku ZF přenášejí na všechna čtyři kola. Ten je tu řešen mezinápravovým diferenciálem Torsen, který standardně přenáší výkon v poměru 40 : 60 ve prospěch zadní nápravy. V případě potřeby se však poměr může změnit až na 70 : 30 ve prospěch přední nápravy a nebo na 13 : 87 ve prospěch zadní nápravy. Nechybí ani aktivní zadní diferenciál a nebo řízení zadních kol, které Urus převzal z Lamborghini Aventador S.
Vše až na výkon zůstává. V Manhart Performance výkon zvýšili, a docela značně. Výsledkem úprav jsou hodnoty 597 kW/812 koní a točivý moment se blíží magické hranici tisíce Nm (980 Nm). To jsou vyšší hodnoty než má například Lamborghini Aventador SVJ s motorem V12, které nabízí „jen“ 566 kW/770 koní a 720 Nm! A jak toho úpravce docílil? Tak hlavně jsou tu nová, mnohem větší turbodmychadla a lépe průchozí kompletní výfukové potrubí. Vše samozřejmě muselo být nově sladěno a naladěno prostřednictvím přemapování dat řídící jednotky, tedy tzv. chiptuningem. Úpravy doznal i software převodovky.
Nezůstalo jen u techniky, Urus dostal i nějaká designová vylepšení. Pokud se na karoserii podíváte, můžete si všimnout doplňků z karbonu. Jde zejména o části předního nárazníku, nástavce prahů a blatníků, ale třeba i zadní spoiler a difuzor. Pomyslnou třešničkou na dortu jsou nová černá 21″ kola.