Lamborghini Huracan Sterrato

Lamborghini s elektrifikací sice počítá, ale rádo by nejdříve vyzkoušelo syntetická paliva

Autor: Anina Russová - Zdroj: Lamborghini. Autocar - Foto: Lamborghini - 31. 10. 2023


Říká se, že tonoucí se stébla chytá. A minimálně supersportovní automobilky jsou bohužel s nastupující povinnou elektromobilitou právě v roli tonoucích. A tím stéblem jsou syntetická paliva. Některé značky se významně podílí na jejich vývoji, další by je rády používaly, vše to má ale řadu háčků, které v rozhovoru pro Autocar zmínil generální ředitel Lamborghini Stephan Winkelmann.

Nutno zdůraznit, že Lamborghini s elektrifikací počítá, ostatně, za pár let automobilce ani nic jiného nezbude. Jenomže elektrifikace má pro superauta spíše negativní než pozitivní dopady. Elektrická auta jsou tichá, postrádají emoce a řidiči, vzhledem k absenci motoru a jeho zvuku, předávají méně zpětné vazby. Ano, je to asi jen otázka zvyku, ale pro supersportovní automobilky jsou to nesmírně důležité atributy. Stejně tak i to, že bateriová auta bojují s příliš vysokou hmotností. I proto chce Lamborghini podle Winkelmanna prozkoumat, zda by právě syntetická paliva nemohla minimálně prodloužit život jeho supermodelům se spalovacím motorem.

Problém podle něj ale je i v tom, že zatím vůbec není jasné a jisté, jak to se syntetickými palivy bude. Nejde jen o to, jak bude pokračovat jejich vývoj, ale také o to, jaká bude jejich cena a také o to, zda a jestli vůbec je uzná především EU a umožní tak zachování aut se spalovacími motory i ve třicátých letech.

Německo od evropských států čekalo masivní podporu syntetických paliv. Pochopení ale přišlo jen z Česka a dalších dvou zemí

Winkelmann také zmínil, že pro Lamborghini by bylo samozřejmě jednodušší, pokud by bylo možné používat syntetická paliva. A nejen jednodušší, ale hlavně levnější, protože přechod na elektromobilitu bude extrémně drahý. Přesto ale Stephan Winkelmann uznává, že určitě přijde doba, kdy budou elektromobily zaměřené na výkon velmi zajímavé a dobře funkční. Ale stane se tak podle něj až ve chvíli, kdy budou baterie menší, tím lehčí, ale zároveň dostatečně výkonné. Zdůraznil také, že si myslí, že v celosvětovém měřítku má z hlediska snižování emisí větší smysl zaměřit se právě na syntetická paliva. Podle něj ale jakmile přijde čas uvést vysokovýkonný supersportovní elektromobil, udělá Lamborghini vše pro to, aby to byl nejlepší vůz svého druhu na trhu.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru