Pokud byste se nás před pár lety zeptali, jestli existuje skutečně univerzální auto, které zvládne čistou stopu na okruhu, výlet do terénu a ve finále i odvézt rodinu na dovolenou, řekli bychom, že ne. Ovšem doba se mění a dnes jsou podobně laděná auta celkem běžná, byť rozhodně ne levná. Zástupcem z této skupiny je i Lamborghini Urus, tedy velmi ostré SUV, které prodeje automobilky táhne. Žádného jiného modelu se neprodalo tolik jako tohoto SUV a zákazníci stále přibývají. A jistě to bude ještě lepší, protože je tu nejnovější verze Urusu s označením Performante.
Lamborghini má sice s Urusem velký úspěch, nemělo by ale usnout na vavřínech. Konkurence nespí a třeba Ferrari už finišuje se svou verzí ostrého SUV v podobě modelu Purosangue. I proto dostala verze Urus Performante nižší hmotnost, vyšší výkon, nový jízdní režim a upravený bodykit. Pojďme na to ale postupně.
Pod kapotou je stále osmiválec o objemu rovných čtyř litrů, nově byl ale naladěn na výkon 666 koní. Točivý moment 850 Nm zůstal beze změny. Automobilka se pochlubila tím, že autu zvládla ubrat 47 kilogramů, což se podepsalo na zlepšení zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 3,3 sekundy. Oproti standardnímu Urusu jde o zlepšení o 0,3 sekundy. Maximální rychlost byla elektronicky omezena na 305 km/h.
https://www.facebook.com/Lamborghini/posts/pfbid0oxvMmqXnvSjxSvLSrCpT7WubNr58UKXrDRAbzUL4mQD6u3vRhp3BR7xzYBBpcJiZl
Kromě toho Lamborghini o 20 mm snížilo podvozek, ale zároveň o 16 mm rozšířilo rozchod kol. Upravené a poměrně masivní podběhy pojmou buď 22palcová nebo 23palcová kola s titanovými šrouby a pneumatikami Pirelli P Zero Trofeo R. Nový bodykit auto také o 25 milimetrů prodloužil. Ani střešní spoiler není jen na ozdobu, pomáhá zvýšit přítlak, a to rovnou o 38 %. Mimochodem, většina nových dílů je samozřejmě z karbonu.
Lamborghini Urus Performante má ve standardu výfuk od Akrapoviče, ale také nový zadní diferenciál, který pomáhá efektivněji rozdělovat točivý moment a rychlejší systém řízení zadních kol. Překalibrováno bylo také řízení předních kol.
Lamborghini navíc přidalo nový jízdní režim Rallye, který by měl usnadnit jízdu po nezpevněných cestách. Systémy stabilizace jsou v tomto případě přenastaveny tak, aby zvládly nerovný a tvrdý povrch.
Tušíme, že vás zajímá to poslední důležité číslo, kterým je cena. Pro český trh ještě nebyla stanovena, ale třeba v Americe vyjde na v přepočtu asi 5,5 milionu korun.