Lamborghini postupně zákazníkům ukazuje Huracán Tecnica. První z nich se dočkají příští rok

Od Anina Russová | Zdroj a foto: Lamborghini - 24. 6. 2022


Už před dvěma měsíci Lamborghini oznámilo příchod silniční střely, která je ale naladěná i na bezchybné fungování na okruhu. Huracán Tecnica je takovým mezistupněm stojícím mezi už poměrně ostrým Huracánem Evo a okruhovou limitkou STO. K té takřka závodní bestii se přibližuje výkonem, ale na silnici by mělo jít prostě o supersport, se kterým dojedete i na nákup. Původní plány automobilky mluvily o dodávkách zákazníkům ještě letos, zdá se ale, že první se dočkají až začátek příštího roku.

Aby ale automobilka zákazníky dostatečně navnadila, vydala se s Huracánem Tecnica na tour, během které jej představuje těm vybraným, kteří o něj mají nebo mohou mít zájem. Jako první se s ním naživo setkali zákazníci v Berlíně, následovali ti z Londýna a Milána. „Huracán Tecnica znamená novou éru v životě tohoto modelu. Nejen, že přijíždí s nejnovějšími technologickými inovacemi, ale zároveň s omlazeným designem. Akcí v Berlíně, Londýně a Miláně jsme chtěli naším zákazníkům dát příležitost poznat tuto novinku v autentickém a exkluzivním prostředí,“ řekl šéf prodeje a marketingu Federico Foschini.

Automobilka model Huracán Tecnica označuje jako mistrovské dílo inženýrství. O pohon se stará 5,2litrový V10, který byl převzat z STO. Z 0-100 km/h umí zrychlit za 3,2 sekundy a to díky výkonu 640 koní a točivému momentu 565 Nm při 6500 ot./min. Huracán Tecnica dostal také řízení zadních kol s přímým převodem řízení a vektorováním točivého momentu, speciálně upravený systém kontroly trakce Performance Traction Control System (P-TCS) a specifické nastavení odpružení a nové řízené chlazení brzd. Maximální rychlost se zastaví na 325 km/h.

Ovšem stejně exkluzivní, jako je celé auto, je taková i cena. Základ totiž začíná v přepočtu asi na 7 milionech korun.