Volkswagen má v posledních letech vážně špatné období. Začalo to dieselgate, pokračovalo problémy s čipy a koronavirem a vrcholí to požárem přepravní lodi Felicity Ace. Ta má stále na palubě přes 4000 nových aut koncernu VW včetně několika Lamborghini. Mohutný požár se zatím nedaří moc uhasit, protože na palubě byla i hybridní a elektrická auta. Nikdo fakticky neví, jaké jsou škody a bude tomu tak do doby, než bude loď odtažena do přístavu. A právě Lamborghini bude muset na požár možná reagovat obnovou výroby modelu Aventador.
Šéf amerického zastoupení značky Lamborghini Andrea Baldi řekl, že stále ještě nezná rozsah škod, ale přiznal, že jednou z největších starostí je přítomnost Aventadorů na palubě. Problém je v tom, že výroba tohoto modelu už byla ukončena a všechny vyrobené modely mají své majitele.
Ovšem ty kusy, které jsou na palubě, se k majitelům jen tak nedostanou. Hašení požáru má trvat dlouho, následná přeprava do přístavu ještě déle. A nikdo neví, v jakém stavu ta auta jsou. Baldi odhaduje zpoždění dodávek asi na šest měsíců, a to je poměrně optimistická předpověď.
Pokud by došlo k poškození nebo zničení vozů, je dost dobře možné, že jednou z variant řešení bude dočasné znovuobnovení výroby modelu. Další možností je zrušení objednávek a vrácení záloh. Ať už to bude jakkoliv, účet za požár bude obrovský. Už dnes se hovoří o 335 milionech dolarů, ale to jsou jen první odhady.