lada_niva-s_motorem_bmw- (2)

LADA Niva dostala motor i další části exteriéru i interiéru z BMW. Driftuje na požádání

Autor: Pavel Srp - Zdroj: autoevolution.com, NoName.Expert - Foto: NoName.Expert - 15. 2. 2021


LADA Niva je off-road, který se vyrábí od roku 1977. Za tu dobu několika změnami prošel, ale nejde o nic zásadního Tahle Niva je ale úplně jiná, zkřížili ji totiž s BMW. Z toho má motor, převodovku, části interiéru, ale i náprav.

Tenhle off-road je opravdový sleeper. Už na pohled na sebe sice prozradí, že to není úplně obyčejná LADA Niva, protože má obrovská 20″ kola a rozšířené blatníky, ale jinak vypadá docela normálně. A to až do té chvíle, než řidič šlápne na plynový pedál. V tu chvíli totiž k životu probudí naftový čtyřválec BMW.

Pod přední kapotou je totiž nyní motor BMW N47D20, tedy naftový dvoulitrový čtyřválec s přeplňováním jedním dvoukomorovým turodmychadlem. Jeho sériový výkon je 140 kW/190 koní, ale tento prošel úpravou, takže by měl mít kolem 250 koní. Ze stejného BMW pochází i automatická převodovka.

Niva původně bývala čtyřkolkou, tohle je ale (zatím) zadokolka. Obě dvě nápravy jsou ale nové, protože ty původní nebyly moc sofistikované. Zatímco ta přední je vlastní speciální konstrukce s pružinami z BMW, ta zadní pochází z páté generace BMW řady 5, dárcem byl kombík BMW E61, přičemž pružiny jsou z BMW M5 E61.

Trochu vtipný je pohled na brzdy, protože vpředu jsou původní maličké kotoučky, zatímco vzadu jsou brzdy z BMW E61. Na výměně předních brzd za výkonnější se ale už pracuje, stejně jako na zástavbě čtyřkolky. Pro tu tady ale teď prý není místo. Teď má tedy LADA Niva pohon zadních kol a díky vysokému výkonu i točivému momentu umí docela slušně driftovat, což můžete zhlédnout ke konci přiloženého videa.

Upravený je také interiér, který má sedačky, volant s páčkami pro manuální řazení, ale i volič automatické převodovky z BMW. Z bavoráku je ale i centrální panel s ovládáním klimatizace, funkční displej multimédií s mnoha možnostmi nastavení, ale také kaplička přístrojů. Vše je ovšem zasazeno do palubní desky z lady. Mimochodem i klíček pochází z BMW a je plně funkční.

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru