Před 40 lety, v březnu 1980 uvolnily modely kupé Renault 15 a Renault 17 místo pro novou řadu nazvanou Fuego. Šlo o vozy, používající platformu limuzíny Renault 18, kterou měly nahradit, a chtěly se uvést jako kupé určené pro masový trh.

U automobilů Fuego nebyl pro označování poprvé použit systém číslic následujících za písmenem R a při propagaci těchto vozů byl kladen důraz na jejich mezinárodní charakter a dynamičnost. Jejich design vynikal originalitou a snažil se evokovat rychlost, dlouhé dveře usnadňovaly přístup cestujících k zadním sedadlům.

Přečtěte si také:  Test Renault Koleos Blue dCi 190 X-Tronic All Mode 4x4-i Initiale Paris (2020)

Renault Fuego si chtěl získat všechny části veřejnosti bez ohledu na různé finanční možnosti jednotlivých segmentů, a proto byla tato řada tak široká, a to od základní verze TL až po model Turbo a zahrnovala různá provedení jako GTL, TS, GTS, TX, GTX a nechybělo ani provedení turbo diesel. Byl nabízen s motorem o objemu od 1 400 až do 2 000 cm3. Vlajkovou lodí byl model GTS, kterého bylo za pět let vyrobeno nejvíce z celkového počtu 226 000 automobilů Renault Fuego.

Od roku 1982 byl Renault Fuego na základě smluv mezi automobilkami Renault a AMC prodáván na trhu USA.

Tato verze má charakteristické nárazníky podle amerických standardů, světla a ukazatele zatáčení, ale také specifickou výbavu obsahující hliníková kola s pneumatikami Michelin TRX, elektricky ovládané plátěné střešní okno, centrální zamykání, klimatizaci a nádherné čalounění sedadel.

Víte, že…?

  • Renault Fuego z roku 1982 byl prvním automobilem s centrálním zamykáním. A jako první ze všech měl také ovládací prvky audiosystému umístěné na volantu.
Přečtěte si také:  Škoda vyvinula Forman s vlastním 1,6litrovým motorem, jezdil až 200 km/h. Výrobu zatrhl Volkswagen