stk-rz-bmw

Technickými kontrolami musí v České republice procházet každý dopravní prostředek, který je provozován po veřejných komunikacích. Jejich předpisy jsou staré mnohdy desítky let a příliš se nezměnily. Drobná změna by se ale teď měla chystat.

Když dnes přijedete s autem na STK, kontroluje se hlavně mechanický stav auta a evidenční údaje – jestli sedí číslo karoserie, typ motoru, kola a pneumatiky a podobně. Před několika lety přišla novinka, kdy se nová auta načítají diagnostickými přístroji, aby se zjistily chyby v jejich řídících jednotkách.

Přečtěte si také:  V Česku se dle Asociace emisních techniků čile podvádí na STK. Ministerstvo dopravy a Dekra jsou ale proti

Brzy by se ale na STK mohly kontrolovat i další části aut. Technicky by se totiž při technických kontrolách měli zaměřit také na samotnou elektroniku auta i jeho bezpečnostní systémy (zejména aktivní jízdní asistenty a jejich funkčnost) a prý by se mohly začít měřit i plechy karoserie, respektive jejich tloušťka. Návrh otevřel i myšlenku o tom, že by návštěva STK nemusela být jen podle času, ale i podle najetých kilometrů.

Rez začíná být opět problém. STK odhaluje korozi na čím dál více moderních autech

Řešily se ale i novinky, které by měly čekat stanice technických kontrol při prohlídkách hybridních a čistě elektrických automobilů – zejména stav jejich baterie a pohonné elektrické soustavy.

Přečtěte si také:  Těchto 8 aut nejčastěji neprojde už u úplně první technické kontroly. Některé modely překvapí

Výše zmíněné novinky ovšem nejsou českým výmyslem, ale je to nápad Evropské unie, které padl na mezinárodní konferenci European PTI Workshop 2022, která se uskutečnila před nedávnem v Bratislavě. Tady se potkali zástupci centrálních orgánů EU, Evropské hospodářské komise OSN, ministerstev dopravy, státních dopravních úřadů a technických služeb evropských států.

3 komentáře

  1. Buzerace EU již dosahuje zcela nepřijatelné výše. Jak dlouho si to ještě necháme líbit?
    H N U S !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. to, že dochází k těmto nesmyslným směrnicím na které doplácejí slušní majitele a řidiči motorových vozidel , kdy jim život zprotivují soustavně tito BUDITELE a RÁDOBY RENOVÁTORY předpisů o provozu mot. vozidel u nás je to, že ne nejvyšších místech kde se má o tom rozhodovat jsou lidé co si o sobě asi myslí, že oni tomu nejvíce rozumí a nikdo jiný proto nemá do toho mluvit.Já jako 81 letý důchodce bývalý zkušební komisař a technik DI a absolvent automobilové průmyslovky mám ktomu určitě více co říci než ti samozvaní odborníci s nekřestanskými platy na ministerstvu dopravy.Už jdsem se před krátkou dobou k tomu problému vyjadřoval, že zavádět další zpřísnováním zkoušek mot. vozidel na STK / jako měření tloštky plechu a jiné blbosti / jsou bláboly, nebot k vážným dopravním nehodám nikdy nedocházelo z tohoto tituliu a nebude ani dnes, kdy auta jsou pozinkována a z lepších materiálu.Na tehdejší můj komentář se mi ozval pracovník z tohoto ministerstva s tím, že se o podobným opatřeních neuvazžuje. No a je to zde opět na scéně, kdy neodborníci nás budou šikanovat. Doporučuji ministerstvu dopravy vyčistit tento úřad a dát tam možnost jiným a odborným lidem. A dále bych doporučil naši vládě se více zajímat a to, aby se zločincům a podobným odsouzeným individuúm nevylepšovali jim pobyt v nápravným zařízením / nové televizní přijímače, internet. počítače, nábytek a pod/, nebot za krátkou dobu se budou mít líp, než my důchodci co jsme řádně pracovali a nekradli a nepřepadávali. Malina Pavel f místek.

Přidat komentář