Test SEAT Ibiza FR 1.5 TSI Evo 110 kW ACT

Web svolavacky.cz informoval o tom, že motory 1.5 TSI koncernu Volkswagen, který mají pod kapotou všechny jeho mainstreamové značky, mají potíže. Už od doby, kdy je koncern začal do aut montovat, si někteří majitelé těchto aut stěžují, že za studena motor velmi nepříjemně cuká. Zákazníci si na to stěžovali ale marně, automobilky dělaly, že o ničem neví, a že tedy není co řešit.

Teď už to ale vypadá, že nářky zákazníků začaly být tak moc hlasité a silné, že koncern Volkswagen na nápravě problému pracuje. Zajímavé ale je, že podle svolavacky.cz jde o ojedinělý jev. Ostatně, nejspíš i proto koncern neohlásil standardní svolávací akci pro všechny, kterých se problém týká.

Test Škoda Karoq Sportline 1.5 TSI 110 kW ACT (2019)

Pokud ovšem máte tento motor a pociťujete-li problémy s chodem za studena, do servisu se samozřejmě vypravit můžete. Pak vám bude problém odstraněn. Servis by měl přehrát řídící jednotku. Pokud chcete mít opravdovou jistotu, pak do servisu můžete zajet a nahlásit číslo interního servisního věstníku, které je OE:2050744/3. Tento úkon vám nebude naúčtován.

Problém studeného chodu tohoto konkrétního agregátu mají modely jím osazené a to jak automobilky Volkswagen, Škoda, ale i SEAT. Týká se ale jen verze s manuální převodovkou! Počítejte však s tím, že ani přehrání softwaru nemusí tento problém zcela vyřešit.

Pak už vám nezbude nic jiného než kontaktovat přímo české zastoupení výrobce a pokusit se to s ním řešit. V takovém případě vám přejeme pevné nervy. Nejspíš je budete potřebovat.