Skoda-VISION-E-front

Koncept Škoda Vision E ukazuje pětidveřové elektrické SUV-kupé

Autor: Tisková zpráva - 29. 3. 2017


Účast značky ŠKODA na autosalonu Auto Shanghai 2017 (19. – 28. dubna) je zcela ve znamení elektrifikace: studií Vision E nabízí automobilka poprvé konkrétní specifický výhled na individuální mobilitu budoucnosti. Emocionálně laděné, pětidveřové SUV-kupé ujede až 500 kilometrů na čistě elektrický pohon a dosahuje třetí úrovně autonomního řízení. ŠKODA důsledně pracuje na elektrifikaci své modelové palety a do roku 2025 nabídne pět čistě elektricky poháněných modelů v různých segmentech.

Mobilita zítřka – ve společnosti ŠKODA AUTO běží přípravy a vývoj na plné obrátky. První koncept vozu na čistě elektrický pohon a autonomní řízení v historii automobilky ztělesňuje budoucnost elektromobility značky.

ŠKODA VISION E je s délkou 4 645 milimetrů, šířkou 1 917 milimetrů a výškou 1 550 milimetrů velice výrazná. Díky dlouhému rozvoru (2 850 milimetrů) a krátkým převisům vpředu a vzadu vytvořili technici – jako vždy u vozů značky ŠKODA – mimořádně prostorný interiér. Futuristický koncept slučuje zvýšenou pozici sedaček a velkorysou prostornost, typické znaky vozů kategorie SUV, s dynamicky působící siluetou a plynule klesající linií střechy karoserie kupé.

Se systémovým výkonem 225 kW zrychluje ŠKODA VISION E bez zaváhání a velice dynamicky. Maximální rychlost činí 180 km/h. Výkonné ion-lithiové akumulátory a optimální rekuperace umožňují dojezd až 500 kilometrů. Díky inteligentnímu managementu kooperují oba elektromotory s maximální účinností a pohání všechny čtyři kola vozu ŠKODA VISION E. Přední a zadní kola jsou poháněna dle potřeby tak, aby byla neustále zaručena maximální stabilita, bezpečnost a dynamika.

Se studií VISION E umožňuje ŠKODA také nahlédnout do již brzy realizovaných forem autonomního řízení. Podle nejnovějších odhadů bude již v roce 2030 zhruba 15 procent všech nových automobilů jezdit plně autonomně. Studie ŠKODA VISION E splňuje předpoklady pro dosažení třetí úrovně autonomního řízení. Umí se automaticky pohybovat v kolonách, v režimu autopilota projet některé úseky dálnic, držet se v jízdním pruhu nebo se naopak vyhýbat, předjíždět, automaticky vyhledávat volná parkovací místa a automaticky na ně zajíždět a vyjíždět z nich. To zajišťují různé senzory, různého dosahu a nejrůznější kamery, které sledují provoz.

Strategie elektromobility

V globální růstové strategii automobilky hraje elektromobilita klíčovou roli. ŠKODA na bází koncernové platformy MEB vyvíjí vlastní koncepty vozů pro čistě elektrickou mobilitu.

Elektrifikace modelové palety značky ŠKODA bude zahájena již v roce 2019 uvedením modelu ŠKODA SUPERB s plug-in-hybridním pohonem. Krátce poté v roce 2020 bude následovat čistě elektricky poháněný sériový vůz značky ŠKODA. Do roku 2025 pak značka rozšíří svou nabídku o pět čistě elektricky poháněných automobilů z různých segmentů.

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru