Psal se rok 2007, když v listopadu na autosalonu v Los Angeles představilo Audi koncept SUV s karoserií kabriolet. Tedy pár let předtím, než s takovým autem přišel Nissan v případě Murano Cross Cabriolet, a spoustu let předtím, než ho představil Land Rover. V případě Audi ale zůstalo jen u konceptu.

Koncept sice stojí na základech modelů A4/A5, ale tehdy byl předobrazem modelu Q5, který se již chystal na trh. Šlo o koncept s karoserií ne nepodobnou SUV, avšak prostou klasické plechové střechy. Místo ní je tady střecha plátěná, která během chviličky dokáže posádce zprostředkovat intenzivní spojení s okolní přírodou. 

Vnější rozměry byly 4 620 mm na délku, na šířku to bylo 1 910 mm, výška znamenala 1 630 mm a rozvor náprav měl hodnotu 2 810 mm. Jsou to rozměry lišící se pouze v milimetrech od následného sériového modelu SUV Q5 minulé generace.

Zajímavostí je, že už tehdy měl koncept mnoho technologií, která dnes automobilka nabízí. Jmenovat můžeme například 3D navigaci s podporou Google Earth s neustálým on-line připojením na internet. O pohodu na palubě se staral 505wattový audiosystém Bang & Olufsen a pro snadnější domluvu posádky tu byl i palubní interkom.

Velmi zajímavé je v dnešním světle využití pohonu konceptu, tehdy nebyla ekologie tak přísná, takže elektřinu byste pod kapotou nenašli ani s lupou, ba ani benzin. Koncept Audi Cross Cabriolet poháněl vznětový šestiválec 3.0 TDI se 176 kW/240 koňmi a s točivým momentem 500 Nm. I tak se ale už tehdy pyšnil tím, že splňuje emisní normu Euro6, a to zejména díky systému přímého vstřikování paliva common-rail a díky systému aditiv na bázi močoviny. Kombinovanou spotřebu paliva udávala značka jen 7,3 litru nafty na 100 km.

Motor přenášel výkon a točivý moment prostřednictvím automatické převodovky na všechna čtyři kola, jak je ostatně u Audi tradičně zvykem. Zrychlení z 0 na 100 km/h prý auto zvládlo 7,2 sekundy.

Perfektní ovladatelnost zajišťují magneticky řízené tlumiče, které mohou jedním stiskem tlačítka zvýšit světlou výšku až o 4 mm. O bezpečné a rychlé zastavení se naopak starají karbonkeramické kotoučové brzdy s průměrem 380 mm vpředu a 356 mm vzadu, do nichž se zakusují šestipístkové třmeny.