To tak jeden sedí a přemýšlí, jestli si z něj „ti nahoře“ dělají legraci nebo jestli se tohle všechno opravdu děje. Už několik let trvající rekonstrukce nejvytíženější české dálnice D1, konkrétně úsek mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, měla být po řadě obstrukcí hotová do roku 2020. Kdo by čekal, že už jednou prodloužený termín stavební firma dodrží, ten by se šeredně mýlil.
Je rok 2018, respektive jeho druhá polovina, a v tuto chvílí je opraveno asi 65 % úseku. A protože všichni vidíme, jak silniční stavby u nás probíhají, ani ten největší optimista si nemůže myslet, že za dalšího 2,5 roku bude těch zbývajících 35 % hotových. Ostatně, kdo z vás po D1 jezdí, jistě bude souhlasit, že se dělníci nijak zvlášť nepředřou. A není to jen zdání! Kdyby totiž dělníci dělali to, co mají, a pracovali alespoň tak, jak jim ukládá smlouva se státem, rekonstrukce by nemohla být v takovém skluzu.
Toho si všímají nejen řidiči, ale už i úřady. Server ihned.cz přišel s informací, že Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v tuto chvíli připravuje sankční opatření proti firmě Geosan Group, která má opravu tohoto úseku na starosti, a to ve výši několika milionů korun. Ve hře je ale také možnost, že stát, respektive ŘSD, odstoupí od smlouvy a firmu vykáže z místa oprav. ŘSD totiž tento úsek a průběh jeho oprav již nějakou dobu dozoruje, ale jeho urgence o přidání pracovníků a zvýšení tempa nepadají na úrodnou půdu.
K podobným sankcím měl ale úřad přistoupit už ve chvíli, kdy se práce firmy Geosan Group začaly protahovat a kdy bylo jasné, že dělníci nepracují tak, jak mají. Ne, až ve chvíli, kdy výsledkem tohoto všeho je možné hledání nového dodavatele a posunutí termínu dokončení minimálně o rok. Jakkoliv to tedy vypadá ze strany ŘSD na dobrý krok, je v tom stejný kus diletantství, jaký předvedl Geosan Group.