Velmi úspěšný kompaktní crossover Kia XCeed, pro nějž se doposud rozhodlo přes 120 tisíc evropských zákazníků, dostal pro rok 2022 řadu vylepšení včetně nového výrazného designu exteriéru, vylepšeného interiéru a nové výbavové linie GT-line, která oblíbenému modelu propůjčuje emoce spojované s vozy Ceed GT. Díky uvedeným změnám se XCeed stává ještě atraktivnější volbou v oblíbeném segmentu kompaktních crossoverů.
Nový XCeed přináší řadu konstrukčních změn, jakož i konkurenceschopnou nabídku hnacích ústrojí, která zahrnuje mild hybrid (polohybridní systém pohonu), plug-in hybrid a klasické benzínové i naftové motory. Vylepšení exteriéru a interiéru reflektují sportovně-městský charakter modelu XCeed, jenž je nyní ještě výraznějším zástupcem rodiny Ceed.
Sportovně koncipovaná výbavová linie GT-line (vůbec poprvé v historii modelu) v kombinaci s benzínovým motorem o výkonu 204 koní je zajímavou alternativou pro všechny zájemce o dynamické svezení. Tento vyhrazený sportovní model kráčí vstříc představivosti a evokuje emocionální reakce, kdy oslovuje ty zákazníky, kteří žádají racionální výhody větších vozů, avšak bez kompromisů v otázkách stylu nebo sportovního charakteru. GT-line coby nejvýraznější zástupce modelové řady XCeed popírá očekávání svým jedinečným sportovním vzhledem a jízdními schopnostmi, které se inspirovaly ve světě velkých cestovních vozů.
Nový XCeed je jako jeden z technicky nejvyspělejších vozů v dané třídě vlajkovým modelem značky Kia ve smyslu používání nejnovějších technologií včetně vyspělých bezpečnostních systémů nebo funkcí konektivity a infotainmentu. Modernizace zaměřené na každodenní použitelnost, radost spojenou s používáním vozu a bezpečnost posádky navazují na odkaz modelu XCeed coby technologického leadera segmentu kompaktních crossoverů.
Kia jako poskytovatel řešení trvale udržitelné mobility představuje nový XCeed se širokou řadou hospodárných a elektrifikovaných pohonných ústrojí. Provedení XCeed Plug-in Hybrid (PHEV) nabízí čistě elektrický dojezd 48 km (odpovídající 60 km jízdy v městském provozu), avšak k dispozici jsou i další hospodárné pohony – od přeplňovaných motorů až po pokrokové mild-hybridní systémy – a tak XCeed s přehledem vyhoví všem nárokům moderního životního stylu.
Komentuje Sjoerd Knipping, Viceprezident pro marketing a produktové plánování ze společnosti Kia Europe: „Naši zákazníci na modelu XCeed oceňují jedinečnou kombinaci dynamického jízdního chování, každodenní praktičnosti a palubních technologií. Tento nový model staví na uvedených silných stránkách a přináší řadu stylových změn v oblasti exteriéru i interiéru, jakož i nových technologických vylepšení. Naší prioritou dále bylo, aby vylepšený crossover nabídl nejnovější varianty pohonu, které dokládají naše dlouhodobé zasazení přinášet zákazníkům řešení trvale udržitelné mobility.“
„XCeed se jako sportovnější alternativa větších modelů stal nejprodávanější verzí v rámci širší modelové řady Kia Ceed. Nabízí suverénní polohu za volantem a pohodlí vozů SUV ve spojení s dynamickým jízdním chováním a manévrovatelností kompaktních evropských hatchbacků,“ doplnil Knipping.
Nový XCeed se podobně jako další zástupci modelové řady Ceed bude vyrábět v moderním výrobním závodu Kia v Žilině na Slovensku; zahájení prodeje je naplánováno na třetí kvartál roku 2022. Na nový crossover se opět bude vztahovat sedmiletá tovární záruka Kia s omezením na 150 000 kilometrů.
Design exteriéru
Nová Kia XCeed se stylovým, výrazným a moderním vzhledem staví na kultovním designu předchůdce. Návrhu modernizovaného modelu XCeed se zhostilo evropské návrhářské centrum Kia ve Frankfurtu pod taktovkou Gregoryho Guillaumea, viceprezidenta pro design ze společnosti Kia Europe.
Guillaume komentuje: „XCeed je nejoblíbenějším modelem řady Ceed, a tak bylo důležité uchopit tuto příležitost, vytříbit jeho stylistické ztvárnění a trochu posunout designový jazyk řady Ceed. Námi provedené změny více zdůrazňují sportovní, městský a dobrodružný charakter verze XCeed.“
Nová Kia XCeed používá nové LED světlomety a přepracovanou masku, přední nárazník a pokrokové řešení přívodů vzduchu. Jelikož návrháři kreativně začlenili mlhová světla do světlometů, mohli po obou stranách použít vzduchové clony, které hladce směřují proud vzduchu kolem kol vozidla ve prospěch nižšího aerodynamického odporu a spotřeby paliva.
Nový XCeed vyjíždí na specifických 18″ litých kolech, navržených speciálně pro tento atraktivní crossover-SUV. Z cílených vylepšení na zádi vozu jmenujme nový difuzor s leskle černým ochranným krytem, resp. diskrétní ‚imitaci výfuků‘ pro svěží sportovní vzhled v rámci řady XCeed. Poměrně dlouhá kapota při bočním pohledu na XCeed hladce přechází v přední A-sloupky za předními koly, čímž vůz získal sportovní siluetu klesající směrem k zádi. Zatímco rozvor zůstal stejný jako u ostatních zástupců rodiny Ceed (2 650 mm), přední a zadní převis XCeedu se oproti pětidveřovému hatchbacku protáhl o 25 mm (na 905 mm), resp. 60 mm (na 840 mm). Jedinými panely karoserie převzatými z pětidveřového hatchbacku Ceed jsou přední dveře.
Rychle klesající linie střechy s návazností na strmý úhel výklopné zádě zvýrazňuje dynamický vzhled XCeedu, inspirovaný dvoudveřovými vozy. XCeed vyjíždí na 16″ nebo 18″ litých kolech s broušenými povrchy, obutých do pneumatik 205/60 R16 nebo 235/45 R18 s vysokou přilnavostí.
Koncová LED světla vytvářejí tenký, vysoce technický světelný podpis, jenž při pohledu z určitých úhlů zdánlivě prostupuje až do ramen vozu. Výrazné prolisy ubíhající vodorovně napříč výklopnou zádí a zadním nárazníkem propůjčují novému provedení širší a stabilnější postoj.
Vyšší světlá výška společně s vymodelovanou karoserií přispívá k robustnímu vzhledu vozu, jenž tradičně přitahuje pozornost k portfoliu produktů značky Kia. Světlá výška XCeedu činí 172 mm (16″ kola), resp. 184 mm (18″ kola), což znamená nárůst až o 44 mm oproti pětidveřovému hatchbacku Ceed. Robustnější vzhled vozu propůjčuje lemování kolem kol a nástavce prahů karoserie společně s matně chromovými střešními ližinami.
Genetická výbava GT nyní i pro XCeed
Uvedením výbavové linie GT-line se Kia rozhodla promítnout atraktivní sportovnější vzhled i do provedení XCeed, které probouzí ještě vyšší imaginaci, vylepšuje požitek z jízdy a posouvá tento oblíbený model na zcela novou úroveň. Přímo oslovuje ty zákazníky, kteří volí praktický, prostorný a bezpečný rodinný vůz s poutavým designem a pozoruhodnými jízdními schopnostmi.
Výbavová linie GT-line byla v posledních letech uvedena napříč celou modelovou řadou Kia s cílem povýšit jízdní schopnosti a emocionální propojení s pohybem, které je nedílnou součástí genetické výbavy značky Kia. Doplnění výbavové linie GT-line do nabídky modelu XCeed znamená nový zajímavý posun jedné z nejoblíbenějších modelových řad značky.
Nová specifikace GT-line se chlubí řadou sportovně zaměřených prvků, kterými se odlišuje od základního provedení modelu. Novou mřížku chladiče rámuje ostrá tygří maska, přičemž k dravějšímu vzhledu čelní partie přispívá i sportovně pojatý spodní přívod vzduchu nebo obklady na bocích nárazníku. Vzduchové clony vyvedené v tmavém chromu pomáhají směrovat vzduch přes čelní část vozu s cílem potlačit aerodynamický odpor a snížit spotřebu. Na zádi vylepšeného modelu zaujmou nová markantní LED koncová světla ve tvaru šestiúhelníku a sportovní spodní difuzor v odstínu karoserie k odlišení verze XCeed GT-line od všech ostatních běžně vídaných vozů.
Nový model vyjíždí na elegantních 18″ litých kolech s broušenými povrchy a sportovním vzhledem, zatímco k robustnějšímu a dynamickému vzhledu přispívají ochranné lišty v odstínu karoserie nebo leskle černé střešní ližiny a vnější zpětná zrcátka.
Pro nový XCeed bude k dispozici až 12 různých odstínů karoserie (v závislosti na výbavě) včetně tří nových výrazných barev: žlutá Lemon Splash, šedozelená Celadon Spirit Green a ocelově šedá Yuca Steel Gray.
Design interiéru
Interiéru nového provedení XCeed vévodí vymodelovaný středový panel, mírně natočený směrem k řidiči. Kia XCeed díky suverénní jízdní pozici a současně větší světlé výšce oproti tradičním hatchbackům dokáže nabídnout sportovnější polohu za volantem v kombinaci s lepším výhledem z vozu.
Z přístrojové desky nápadně vystupuje ‚plovoucí‘ dotykový displej palubního infotainmentu, zatímco ve spodní části přístrojového panelu najdeme sestavu dotykových tlačítek, kruhových ovladačů a spínačů k regulaci hlasitosti audiosystému a topení/ventilace. Všechny ovládací prvky v ergonomickém uspořádání po přepracování nabízejí ještě snazší interakci a dovolují řidiči bleskově upravovat prostředí v kabině bez zbytečného odklánění zraku od vozovky.
Nová Kia XCeed přichází s novými atraktivními motivy grafiky pro digitální přístrojový štít Supervision o úhlopříčce 12,3″, jehož vzhled může být propojen s jízdními režimy vozidla. Formu i funkci vylepšuje leskle černý panel řazení a nové vnitřní zpětné zrcátko s tenkou zkosenou hranou.
Po celém interiéru najdeme propracované měkčené materiály včetně matně chromových obkladů přístrojové desky, přispívajících ke kultivované a luxusní atmosféře. Zákazníci mohou volit z různých typů čalounění sedadel – textilního, semišového, resp. umělé nebo pravé kůže.
Výbavová linie GT-line se promítá i do interiéru, kde najdeme řadu vylepšení odrážejících sportovní vzhled exteriéru včetně dole zploštělého volantu, inspirovaného světem motorsportu, černého čalounění stropu kabiny, hlavice voliče převodovky obšité perforovanou kůží nebo specifického provedení sedadel GT-line.
Karoserie
Kabina i zavazadelník nového XCeedu vykazují podobné rozměry jako větší modely, ale ve sportovnějším a kompaktnějším balení. Kia XCeed, postavená uprostřed mezi pětidveřovým hatchbackem Ceed a modelem Kia Sportage, dokáže nabídnout srovnatelně prostorný interiér a zavazadelník jako nejprodávanější větší modely na evropském trhu.
Nová Kia XCeed s celkovou délkou 4 395 mm přerůstá o 85 mm pětidveřový hatchback Ceed a zároveň je o 120 mm kratší než Sportage. S nejvyšším bodem střechy ve výšce 1 495 mm je zároveň o 48 mm vyšší než Ceed a 155 mm nižší než Sportage, což z pohledu řidiče znamená nižší těžiště než v případě vyššího sourozence.
Nový XCeed poskytuje velkorysý interiér pro přední i zadní pasažéry. Nastupování a vystupování usnadňuje zvýšená poloha sedadel – o 44 mm oproti hatchbacku Ceed. Další výhodou pro řidiče je zvýšená poloha za volantem pro lepší výhled ven. Prosklení ve tvaru půlměsíce a linie střechy fastbacku poskytují cestujícím na zadních sedadlech prosvětlenější a vzdušnější prostředí s větším prostorem pro hlavu než u konkurentů v segmentu kompaktních crossoverů.
Zavazadlový prostor nového provedení XCeed disponuje objemem 426 litrů (podle VDA) s možností zvětšení až na 1 378 litrů po sklopení zadních sedadel. K vysoké praktičnosti přispívá i sklápění zadních sedadel dělených v poměru 40:20:40, inteligentní elektrické ovládání výklopné zádě (s nastavováním výšky) nebo zdvojená podlaha zavazadelníku, umožňující vytvořit hlubší prostor pro zavazadla, nebo naopak uschovat předměty ve skryté schránce pod podlahou. Vyšší podlaha kufru zároveň zvyšuje pohodlí při nakládání a vykládání zavazadel.
Moderní pohony
Pro nový XCeed jsou připraveny přeplňované benzínové motory, z nichž většina využívá mild-hybridní technologii; vyspělé plug-in hybridní ústrojí zase nabízí výhody bezemisní mobility na delší vzdálenosti.
Modernizovaná modelová řada XCeed zahrnuje tři přeplňované benzínové agregáty s přímým vstřikováním paliva (T-GDi). Tříválec 1,0 litru T-GDi dosahuje nejvyššího výkonu 120 k a točivého momentu 172 Nm; čtyřválcová jednotka 1,5 litru T-GDi produkuje 160 koní a 253 Nm. K dispozici je i výkonný agregát 1,6 litru T-GDI, známý z modelů Ceed a ProCeed GT, zde zastávající roli nejvýkonnější jednotky pro verzi XCeed. Motor 1,6 litru T-GDi o výkonu 204 koní s maximem točivého momentu 265 Nm v širokém rozpětí otáček dokonale ladí se schopnostmi vozu za nejrůznějších jízdních situací. V kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou udílí vozu akceleraci z místa na 100 km/h za 7,5 sekundy.
Pro zákazníky pravidelně zdolávající větší vzdálenosti má nový XCeed v nabídce i úsporný naftový mild-hybridní pohon (MHEV). Diesel o objemu 1,6 litru je možné spojit buďto se šestistupňovou inteligentní manuální převodovkou (136 koní / 280 Nm), nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (320 Nm).
Systém MHEV zvyšuje točivý moment spalovacího motoru pomocí kompaktního 48V lithium-iont polymerového akumulátoru, jenž je nově k dispozici pro všechny vozy modelové řady. Uvedení nové technologie mild-hybridního pohonu do modernizované řady XCeed znamená snížení emisí CO2 až o 10 procent (v kombinovaném cyklu podle NEDC 2.0), a to v závislosti na typu karoserie, zvolené převodovce, výkonu motoru a výbavě vozidla. Neméně důležitý je fakt, že použitím technologie MHEV se snížila spotřeba paliva při zachování výkonu motoru.
Kia představila Roadmap 2030. Chce být lídrem v oblasti udržitelné mobility
XCeed namísto hydrauliky používá inteligentní manuální převodovku (iMT), jejíž spojka funguje čistě na elektronické bázi a zcela hladce spolupracuje s pohonem EcoDynamics+. Ústrojí iMT funguje v součinnosti s jednotkou MHSG (Mild-Hybrid Starter-Generator), která při jízdě na volnoběh až do zastavení vozidla automaticky vypíná motor. XCeed ve výchozím jízdním režimu ‚Eco‘ rovněž umožňuje krátkodobou jízdu na volnoběh s vypnutým motorem rychlostí až 125 km/h, po níž následuje hladké nastartování motoru v okamžiku sešlápnutí akceleračního, brzdového nebo spojkového pedálu. Systém za reálných jízdních podmínek snižuje cca o 3 % celkovou spotřebu paliva i emise CO2 mild-hybridního pohonu.
Pro nový XCeed je opět k dispozici mimořádně hospodárné plug-in hybridní ústrojí (PHEV), které spojuje lithium-polymerový akumulátorový modul o kapacitě 8,9 kWh, elektromotor o výkonu 44,5 kW a hospodárný čtyřválec 1,6 litru ‚Kappa‘ GDI. Plug-in hybrid ve spojení se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou (6DCT) přenáší na přední kola až 141 koní a 265 Nm, kdy řidič může využívat čistě elektrický dojezd 48 km, odpovídající 60 km jízdy v městském provozu. Majitel tak snadno zvládne většinu každodenních záležitostí a kratších jízd na samotnou elektřinu.
Pro benzínové jednotky 1,0 a 1,5 litru, resp. naftové ústrojí 1,6 litru, je k dispozici šestistupňová manuální převodovka (u naftové pohonné jednotky se jedná o šestistupňovou inteligentní manuální převodovku); sedmistupňová dvouspojková převodovka je pak určena pro pohony 1,5 litru T-GDi, 1,6 litru T-GDi a naftové ústrojí 1,6 litru. XCeed plug-in hybrid 1,6 litru se nabízí pouze se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Jízda a jízdní chování
Evropské konstrukční týmy odladily jízdní vlastnosti a handling nového modelu XCeed ve prospěch maximálního pohodlí a zapojení řidiče do děje za všech podmínek. Nový XCeed tak i přes vyšší světlou výšku nabídne potěšení za volantem díky specifickému odladění podvozku, kompaktním vnějším rozměrům, nižšímu těžišti a nižší hmotnosti vozu.
Kia XCeed jako jediná z rodiny Ceed standardně ve všech specifikacích používá hydraulické dorazy propružení na přední nápravě. Gumový doraz propružení plovoucí v hydraulické kapalině tlumiče zajišťuje vysoké jízdní pohodlí i na vozovkách se špatným povrchem. Vůz byl navržen tak, aby pohlcoval větší rázy s hladkou a progresivní odezvou, kdy se zamezuje poskakování karoserie ve fázi usazování soustavy odpružení po prudkém stlačení. Řešení zároveň přispívá k lepší odezvě řízení a celkově lepší kontrole pohybů karoserie při současném potlačení ruchů od podvozku při přejezdu nerovností.
XCeed používá o něco měkčí přední i zadní pružiny (7, resp. 4 %) ve prospěch vyššího pohodlí a stability za všech podmínek; dynamický tlumič pro zadní příčnou vzpěru na druhé straně pomáhá ještě více potlačovat hluk od vozovky a konstrukční vibrace během jízdy.
Elektronická řídicí jednotka (ECU) pro elektromotor servořízení byla odladěna tak, aby zajišťovala rychlejší počáteční reakce na řidičovy pokyny od volantu. To v praxi znamená rychlé reakce řízení a menší náklony karoserie. O něco intenzivnější účinek elektromotoru servořízení znamená celkově mírně lehčí řízení ve prospěch nižší únavy řidiče na dlouhých cestách a za pomalé jízdy.
Přepínač jízdních režimů (Drive Mode Select) umožňuje řidiči podle momentální nálady či situace upravovat účinek servořízení, reakce škrticí klapky, resp. reakce systému řazení (u vozů vybavených dvouspojkovou převodovkou). Přepnutím z režimu ‚Eco‘ nebo ‚Normal‘ do režimu ‚Sport‘ se lehce přiostřují reakce vozu při akceleraci a upravuje řízení tak, aby kladlo vyšší odpor ve prospěch preciznějších reakcí na pokyny od volantu. V režimu ‚Normal‘ pak řidič může maximálně využívat schopnosti vozu a oddávat se uvolněné jízdě. A konečně režim ‚Eco‘ usiluje o menší zapojování spalovacího motoru ve prospěch co nejnižší spotřeby paliva.
Technologie
Nová Kia XCeed se sestavou vyspělých technologií pro infotainment, konektivitu a bezpečnost i nadále představuje jeden z nejkomplexněji vybavených vozů dané třídy. Její technologie zvyšují bezpečnost jízdy, snižují míru stresu při řízení a zprostředkují snazší ovládání vozu.
Nový XCeed s 10,25″ dotykovým displejem navigace standardně umožňuje připojovat až dvě mobilní zařízení Bluetooth a rovněž podporuje technologie připojení Android Auto a Apple CarPlay již ve standardu. V závislosti na výbavě XCeedu mohou zájemci volit mezi 5,0″ systémem DAB, resp. 8,0″ dotykovým displejem audiosystému s bezdrátovým připojováním přes Android Auto a Apple CarPlay.
V nabídce je plně digitální 12,3″ přístrojový štít Supervision, k jehož výhodám patří řada nových grafických motivů v závislosti na zvoleném jízdním režimu (‚Eco‘, ‚Normal‘ nebo ‚Sport‘). Na jemném digitálním displeji o rozlišení 1 920×720 bodů se čitelně zobrazují kruhové ukazatele s jízdními údaji a otáčkami motoru; multi-funkční displej mezi kruhovými ukazateli zprostředkuje pokyny navigace k odbočování, informace audio systému, detailní informace o trase, výstrahy palubní diagnostiky nebo rozevírací oznámení nejrůznějších technologií aktivní bezpečnosti a systémů na podporu řízení.
S novou funkcí Sports pak na cestách již nikdy nepromeškáte žádný důležitý zápas svého oblíbeného týmu. Nejnovější výsledky a nejzajímavější informace z utkání se každou minutu aktualizují na středové obrazovce, kde jsou přehledně k dispozici všem pasažérům. Displej podporuje přidávání vlastních oblíbených týmů do seznamu pro rychlý přístup a zobrazování aktuálního ligového žebříčku, případně informací o tom, že sportovní sezóna již byla ukončena.
Vylepšené funkce konektivity podporují kalendáře třetích stran, kdy si uživatel může propojit svůj diář Google nebo Apple s audiovizuálním displejem, aby již nezmeškal žádnou důležitou schůzku. Pokud navíc pozvánka na schůzku obsahuje konkrétní cíl, lze jej intuitivně použít k bezpečnému zahájení navigace přímo z vozidla.
Nový XCeed rovněž používá nejnovější verzi systému Kia Connect k propojení řidiče s okolním světem a poskytování mnoha užitečných informací prostřednictvím palubního dotykového displeje nebo aplikace Kia Connect. Systém nabízející služby Kia Connected Services, dostupný přes displej palubního infotainmentu, používá vlastní eSIM kartu k načítání a aktualizaci dat v reálném čase během jízdy. Jedná se například o aktuální dopravní informace, předpovědi počasí, body zájmu a podrobnosti o volných parkovacích místech na ulicích i mimo ně (včetně cen, polohy a dostupnosti parkování). Řidič může využívat Kia Connect k plánování tras v předstihu, kdy do vozidla jednoduše odešle navigační údaje ze svého chytrého telefonu. Aplikace dále nabízí užitečnou funkci k vyhledání vozidla, například na velkém parkovišti nebo v neznámém prostředí.
Nejnovější provedení systému Kia Connect doplňuje funkci personalizovaných uživatelských profilů s možností vytvořit si dva uživatelské profily na míru. Tato funkce dovoluje zálohovat si vlastní předvolby systému Kia Connect do cloudu a přenášet nastavení mezi různými vozidly. To je vítaným přínosem zejména pro ty uživatele, kteří často mění různá vozidla vybavená technologií Kia Connect, například firemní řidiče využívající vozový park společnosti, resp. domácnosti, které vlastní více než jeden vůz se systémem Kia Connect.
Z dalších funkcí ke zvýšení pohodlí a zpříjemnění cestování jmenujme audio soustavu JBL Premium s technologií Clari-Fi, dvouzónovou klimatizaci, vyhřívaná a elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, vyhřívání volantu, vyhřívané čelní sklo, vyhřívaná a odvětrávaná přední sedadla nebo vyhřívaná zadní sedadla. Nový XCeed nabízí porty USB-C pro přední i zadní cestující včetně praktického rychlodobíjení na cestách.
Bezpečnost a pocit jistoty již ve standardu
Ve výbavě nového XCeedu najdeme řadu aktivních jízdních asistentů a bezpečnostních technologií pro maximální pocit jistoty a ochranu celé posádky. Pokročilý adaptivní tempomat (SCC) je po modernizaci propojen s funkcí navigace. Systém tempomatu NSCC disponuje funkcí Auto-set, která automaticky upravuje cestovní rychlost XCeedu podle maximální povolené rychlosti na dané vozovce podle dat navigace.
NSCC k funkci Auto-set pro úpravu maximální rychlosti přidává ‚zóny‘ (NSCC-Z), kdy omezuje rychlost vozidla v ‚bezpečných zónách‘ označených v systému navigace. Po opuštění ‚bezpečné zóny‘ systém automaticky obnoví předtím nastavenou cestovní rychlost.
Dalším vylepšením systému NSCC pro XCeed je funkce ‚zatáčení‘ (NSCC-C), která na základě dat navigace předpovídá blížící se zatáčku na trase, podle potřeby snižuje cestovní rychlost pro bezpečný průjezd zatáčkou a poté obnoví předtím nastavenou rychlost.
Podobně jako všechny ostatní modely Kia prodávané v Evropě je nový XCeed standardně vybaven stabilizačním systémem VSM. Ten zajišťuje stabilitu při brzdění a zdolávání zatáček díky automatické regulaci elektronického řízení stability vozu (ESC) po zjištění horších záběrových schopností vozidla.
Asistent Kia pro odvrácení kolize s vozem ve slepém úhlu (BCA) pracuje v součinnosti se systémem sledování mrtvého úhlu (BCW). Pokud by řidič začal stáčet vozidlo do jízdního pruhu, kde se nachází jiný vůz ve slepém úhlu výhledu řidiče, BCA s využitím stejných senzorů v zadním nárazníku aktivuje preventivní opatření. Systém ve spojení se zvukovými a optickými výstrahami systému BCW přibrzďuje kola na opačné straně vozidla, a pomáhá tak navést vozidlo zpět do původního pruhu. Tato průlomová bezpečnostní funkce si za svoji účinnost a intuitivní používání vysloužila ocenění ‚Technologie roku 2020‘ v soutěži Autoblog. Asistent Kia pro odvrácení kolize s vozem ve slepém úhlu (BCA) je součástí exkluzivní sady technologií Kia zaměřené na zvyšování bezpečnosti každodenního cestování bez zbytečného stresu.
Vylepšený systém sledování únavy řidiče (DAW+) zvyšuje bezpečnost celé posádky tím, že monitoruje obvyklý styl jízdy a chování řidiče s cílem rozpoznat obvyklé řidičovy návyky a způsob řízení. Když systém detekuje jakékoli nezvyklosti ve způsob jízdy, které by mohly ukazovat na únavu nebo nepozornost řidiče, aktivuje zvukovou a optickou výstrahu. V přístrojovém štítu se zobrazí ikona šálku kávy společně se zvukovou výstrahou k upozornění řidiče na neopatrný způsob jízdy nebo doporučení udělat si přestávku. Systém DAW+ dále aktivuje zvukovou a optickou výstrahu v situaci, kdy se vůz vpředu již rozjel, ale řidič nijak nereagoval.
Každodenní cestování usnadňuje systém aktivního upozornění na přijíždějící vozidla v příčném směru při couvání (RCCA). Ten pomocí senzorů v zadním nárazníku a zadní kamery informuje řidiče o situaci za vozidlem při couvání ven z parkovacího místa. Senzory upozorní řidiče na vozidla přijíždějící zleva či zprava, která zatím nejsou z jeho pohledu vidět. Když systém rozpozná jiné rychle se blížící vozidlo, aktivuje výstražný zvuk a současně se rozsvítí ikona v obou zpětných zrcátkách jako upozornění na riziko bezprostřední kolize. V případě, že řidič nereaguje, systém automaticky zabrzdí, aby předešel nehodě. Parkovací manévry usnadňuje inteligentní parkovací asistent s řadou senzorů na pomoc s parkováním na úzkých místech.
Další bezpečnostní prvky pro nový XCeed zahrnují prediktivní varování před čelní srážkou s rozpoznáváním vozidel a chodců, inteligentní ukazatel rychlostních limitů, aktivní systém pro jízdu v pruzích, systém následování v jízdním pruhu, asistent pro jízdu na dálnici a automatické přepínání dálkových světlometů.