test-2021-kia_ceed_sw-15_t-gdi- (6)

Test Kia Ceed SW 1.5 T-GDI EDC (2021)

Autor: Matěj Skalický - Foto: Matěj Skalický - 31. 10. 2021


Nová loga, mnohem členitější a zřetelnější tvarování čumáku. To jsou v kostce ty nejvýznamnější změny, s nimiž na trhu vstoupila modernizovaná verze dlouholetého etalonu v nabídce jihokorejské automobilka Kia – Ceed. V kombíkovém provedení je to stále velké rodinné auto, v dieselu pak ideální kandidát na transevropské korzování od města k městu.

Novinky by byly

Možná si vzpomenete – Ceed míval gigantický spodní průduch. Jako kombajn lačnící po obilí. Novinka láká na dvojici zahnutých klů, táhnoucích se od stran do středu a vystupující směrem nahoru k prostoru pro registrační značku. Prostý designový prvek tento prázdný, mdlý prostor umně rozbíjí a ozvláštňuje.

Přečtěte si také:  Test: Kia Ceed SW třikrát jinak aneb jak šel čas od první po poslední generaci

Příď je zároveň možná paradoxně ještě víc perforovaná než dřív. Přísun vzduchu ke kolům umožnují dva skutečně obrovské otvory, které navíc opticky přetínají spojení nárazníku s blatníkem. Auto vypadá agresivněji, dravěji, přitom neztratilo punc moderního, svěže vyhlížejícího dostavníku. O to víc s přepracovanou grafikou zadních lamp a plně ledkovými světly předními.

test-2021-kia_ceed_sw-15_t-gdi- (7)

V Žilině vyráběný Ceed se začíná v lecčems podobat krásnému Proceedu. Po faceliftu mimo make-up úpravy dostal vylepšené asistenční systémy nebo decentně poladěné prostředí multimediálního systému. Vybrat si můžete z nových typu čalounění. Co hlavně – přes Apple CarPlay a Android Auto nově propojíte svůj smartphone s autem bezdrátově.

Nemůže se nelíbit

Kůží potažený volant je zespodu zploštělý, ve dveřích je kůže umělá. Všechny sedačky tu jsou vyhřívané. Za příplatek 50 tisíc můžete nechat hýždě hýčkat semišový koženým čalouněním, návdavkem dostanete digitální přístrojovku o velikosti 12,3 palce. Asistenční plejáda přijde na 40 tisíc a je v ní úplně všechno, co moderní auta umějí. Interiér Ceedu je rozmilý – umí vytvořit dojem kvalitně zpracovaného, tradičně pojatého (spousta tlačítek a hardwarových ovladačů) vnitřku, který se spoustě lidí musí zamlouvat. A zbylé části zákazníků se nemůže nelíbit.

Přečtěte si také:  Test Audi SQ5 Sportback TDI quattro (2022)

Velkou devízou čistě spalovacího Ceedu SW je nadmíru prostorný kufr s objemem 625 litrů. To bylo do příchodu současné generace Octavie kombi nejvíc v segmentu. Zavazadelník je to ve všech rozměrech obří, dobře přístupný, s volitelnou gumovou vložkou a dvojitým dnem k úschově nářadí a dalších menších předmětů, třeba lékárničky.

test-2021-kia_ceed_sw-15_t-gdi- (16)

I do půl milionu

Zážehový čtyřválec 1,5 T-GDI má 118 kW (160 koní) a 253 Nm točivého momentu. Je to nejvýkonnější jednotka v nabídce, o 60 koní silnější než základní litrový agregát. A není to mild-hybrid jako 1.6 CRDi, prostě čistý benzin. Ceed SW je s ním i přes své nemalé rozměry dost potentní, vůbec nehlučí – a když už, tak jen u hranice 5 tisíc otáček a příjemně – a přestože s ním nebudete závodit, s prázdným autem dokáže na volné okresce zacvičit dostatečně.

Ceed není i přes svou relativní tvrdost stavěný na ostré svezení, pohotovostí a dobrou odezvou v řízení však mile překvapí. A ještě jeden vrcholový benzin by mu určitě slušel. Brblat vám do jízdy tak bude jen pomalejší sedmistupňová dvouspojková převodovka, berte raději šestistupňový manuál. Zlevní vám auto o 50 tisíc a z jízdy budete mít mnohem víc. Dostanete se s ním pod cenu půl milionu korun za výbavu Fresh. Tedy o trochu lepší základ s patnáctipalcovými koly, obyčejnějším rádiem, ale už třeba s parkovacími senzory vzadu.

Přečtěte si také:  Test Kia Proceed GT 1.6 T-GDI 7DCT (2021)

Výbava GT Line z opačného cenového spektra přijde na 670 tisíc, s automatem, sedmnáctkami a velkou dotykovou obrazovkou multimediálního systému. Digitální přístrojovka je i v tomto případě za příplatek. Spoustu asistentů (jízda v pruzích, únava řidiče) máte gratis, řada dalších se schovává v Paketu Tech za 40 tisíc, včetně pomocníka pro sledování mrtvého úhlu. V základu ho má jen PHEV verze. Jinak velmi povedenému rodinnému kombíku by ale jistě slušel jako ničím nerozporovatelný standard.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Kia
Typ:,Ceed SW
Motory:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1482 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzin
Pohon:,předních kol
Výkon:,118 kW při 5550 ot./min
Točivý moment:,253 Nm při 1500-3500 ot./min
Maximální rychlost:,210 km/h
Převodovka:,sedmistupňová automatická
Spotřeba:,6.1 l/100 km
Provozní hmotnost:, 1524 kg
Emise CO2:,138 g/km
Délka:,4600 mm
Šířka:,1800 mm
Výška:,1447 mm
Rozvor:,2650 mm
Objem zavazadlového prostoru:,625 / 1694 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , ,

7 názorů na “Test Kia Ceed SW 1.5 T-GDI EDC (2021)”

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přejít na začátek