Společnost Kia Motors Europe oznámila, že připravuje vysoce výkonnou variantu svého zcela nového modelu Kia Optima. Nová Optima GT, jejíž prodej bude zahájen v příštím roce, je historicky prvním vysoce výkonným modelem Optima určeným pro evropské trhy.
Kia Optima GT se dnes poprvé prezentuje v rámci 66. ročníku mezinárodního autosalonu ve Frankfurtu (IAA), společně se zcela novým modelem Kia Optima v evropské specifikaci. Optima GT je druhým modelem Kia s tímto označením a je určena pro zájemce, kteří touží po vyšším emotivním náboji a sportovně zaměřených jízdních schopnostech. Průkopníkem varianty GT na evropských trzích byla v roce 2013 Kia cee’d GT (resp. její třídveřová verze pro_ceed GT).
Sportovnější design, zvenčí i uvnitř
Optima ve verzi GT se v porovnání se standardním modelem Optima pochlubí sportovnějším vzhledem – přitom již základní provedení patří mezi velmi markantní a nejsměleji vyhlížející vozy střední třídy. Na autosalonu ve Frankfurtu se dnes zájemcům představil prototyp modelu Optima GT, který je již připraven vstoupit do sériové výroby; zaujme opticky upravenou maskou chladiče ve stylu ‘tygřího nosu’, výrazným ztvárněním karoserie a novým designem kol.
Kabina modelu Optima GT bude vycházet z kultivovaného a velmi kvalitního interiéru, kterým se pyšní standardní verze zcela nového modelu Optima, zde však v dynamičtějším provedení, které nenechá řidiče pochybovat o sportovním charakteru tohoto vozu.
Jízdní schopnosti odpovídající požadavkům na dynamiku
Na modelu Optima GT aktuálně pracuje globální vývojové centrum R&D sídlící v korejském Namyangu ve spolupráci s evropským centrem R&D v německém Rüsselsheimu. Ze společného vývoje vzejde sportovní sedan s jízdními schopnostmi, které bezesporu naplní očekávání evropských zájemců v otázkách jízdní dynamiky.
Jízdní chování, ovladatelnost i výkonové parametry budou odladěny tak, aby odpovídaly atletičtějšímu zevnějšku a požadavkům na dynamiku, ovšem bez kompromisů v otázkách kultivovanosti nebo pohodlí jízdy, které jsou charakteristické pro běžné verze této modelové řady.
Kia Optima GT byla navržena pro evropské silnice, a tak získá speciálně odladěný podvozek, kterým se odliší od standardních verzí modelové řady Optima. Vybavena bude novým systémem elektronicky řízeného odpružení, jenž dokáže nastavovat tlumicí sílu pro každé kolo samostatně. K dynamičtějším parametrům modelu Optima GT přispějí i větší kotoučové brzdy nebo speciálně odladěná verze nové soustavy elektrického posilovače uloženého v převodce řízení (R-MDPS).
Pod kapotou modelu Optima GT bude pracovat přeplňovaný zážehový motor 2,0 litru T-GDI s přímým vstřikováním paliva, jenž nabídne vyšší výkon než u ostatních modelů této řady.
Další podrobnosti o modelu Optima GT budou zveřejněny později před uvedením na evropské trhy.