Společnost Kia Motors Corporation v Indii oficiálně otevřela svůj nový výrobní závod v okrese Anantapur svazového státu Ándhrapradéš. Nový výrobní závod společnosti Kia Motors India (KMI), jehož vznik si vyžádal investici o objemu 1,1 mld. USD, je již v plném provozu.
Slavnostní otevření závodu tak mohlo proběhnout pouhé dva roky po zahájení výstavby v posledním čtvrtletí roku 2017. Závod KMI je novým výrobním centrem prvního modelu Kia s označením ‚made in India‘, tedy kompaktního SUV Kia Seltos, po němž budou následovat další modely.
Slavnostního zahájení výroby v závodu se zúčastnil ctěný předseda vlády indického svazového státu Ándhrapradéš Shri Y. S. Jagan Mohan Reddy a jeho Excelence pan Bongkil Shin, velvyslanec Korejské republiky v Indii. Slavnostní otevření probíhalo za účasti pana Han-Wooa Parka, prezidenta a CEO společnosti Kia Motors Corporation, pana Kookhyuna Shima, výkonného ředitele a CEO společnosti Kia Motors India, stejně tak jako klíčových zástupců firmy Kia Motors India.
„S hrdostí jsme v Anantapuru otevřeli náš nový výrobní závod,“ uvedl Han-Woo Park. „Náš nový závod je již v plném provozu a umožňuje dodávat na rostoucí indický automobilový trh, stejně tak jako exportovat modely jako Seltos na trhy v klíčových regionech celého světa. V dlouhodobém horizontu se rovněž stane důležitou součástí naší globální výrobní sítě.“
Made in India: prodejní úspěch nového modelu Kia Seltos
Prvním modelem vyráběným v závodu KMI je nové kompaktní SUV s označením Seltos. Model Seltos, uvedený v srpnu na indický trh, se setkal s příznivou odezvou zákazníků. V listopadu 2019 značka evidovala již 40 649 prodaných vozů.
„Objednávky na nový Seltos ‚made in India‘ jsme začali přijímat před pouhými třemi měsíci; vzhledem k velkému nadšení a poptávce zákazníků po tomto voze se Kia stala co do objemu čtvrtým největším výrobcem automobilů v Indii,“ uvedl Kookhyun Shim. „Seltos se díky jedinečným designovým prvkům a specifickým vlastnostem výbavy pro indický trh okamžitě setkal s úspěchem.“
Kia na indickém trhu plánuje nové modely, prodej přes digitální kanály a technologie konektivity
Kia má v plánu uvést na indický trh s novými vozidly i další modely vyráběné v závodu KMI a širší portfolio produktů. Počátkem roku 2020 zahájí Kia v závodu KMI výrobu luxusního modelu MPV. Později téhož roku pak značka plánuje uvést i nové malé SUV, a posílit tak svůj image značky SUV na indickém trhu.
V souvislosti se stále širším portfoliem produktů Kia na indickém trhu již značka představila svoji smělou strategii prodeje přes digitální kanály, zahrnující všechny modely prodávané v Indii, společně s online prodejním kanálem umožňujícím zajistit všechny fáze nákupu automobilu v online prostředí. Společnost rovněž rozšíří své poprodejní zákaznické služby uvedením nového mobilního servisu 24 hodin v reálném čase, včetně údržby vozidel, rezervace servisu, diagnostiky vozidel a plateb.
Kia má v plánu posílit své zastoupení i mimo svět internetu. Automobilka již zprovoznila 265 kontaktních míst a servisních center ve 160 různých městech a do března 2020 plánuje tento počet rozšířit o dalších 50 kontaktních míst a servisních center.
V souladu s celosvětovou pověstí značky coby technologického inovátora se Kia chystá v Indii posílit image značky uvedením řady nových ‚online‘ technologií telematiky pro indické zákazníky. Společně s uvedením nových vozidel v Indii doplní Kia své portfolio produktů o řadu nových funkcí a vlastností, vč. nové generace telematických služeb e-Call, moderních systémů GPS a navigace, startování na dálku, monitorování dopravy v reálném čase a řady funkcí ke zvýšení pohodlí.
„Pro indii máme solidní plán, přičemž uvedení nových modelů a technologií nám pomůže zachovat pozitivní hybnost, které jsme se až doposud těšili,“ doplnil Kookhyun Shim. „Jsme napnutí z toho, jak budou naše nové modely v budoucnu přijaty indickým trhem.“
Kia nedávno otevřela své zákaznické centrum BEAT360 ve městě Gurugram poblíž Nového Dillí, umožňující aktivní formu seznámení zájemců a jejími produkty. Společnost rovněž rozvíjí své podnikatelské aktivity napříč Indií prostřednictvím nové partnerské spolupráce s poskytovatelem služeb pro mobilitu Ola. Do společnosti Ola, předního indického poskytovatele služeb pro mobilitu, investovala Kia částku 60 milionů USD. Zákazníci budou moci využívat pokrokové služby mobility, jako např. předváděcí jízdy na vyžádání nebo předplatné jízd. Kia rovněž začala spolupracovat s předním indickým poskytovatelem služby sdílení automobilů Revv a připravuje se uvést integrované řešení vozového parku, zahrnující dodávky vozidel a jejich údržbu.
Nový závod KMI vytváří pracovní místa a posiluje globální výrobní kapacitu
Výrobní závod Anantapur disponuje roční výrobní kapacitou cca. 300 tisíc vozidel, čímž výrazně posiluje celosvětovou výrobní kapacitu Kia současně s jejím příchodem na pátý největší automobilový trh světa. Závod zaujímá rozlohu 2,16 km2 (536 akrů) a zahrnuje lisovnu, svařovnu, lakovnu a montážní prostory. Při návrhu výrobních linek závodu KMI byla kromě benzínových a naftových provedení modelu Seltos zohledněna i budoucí výroba elektrických a hybridních vozidel.
Závod je vybaven více než 450 roboty, kteří pomáhají s automatizací v lisovně, karosárně a lakovně, stejně tak jako na montážní lince. Oblast kolem závodu KMI je současně sídlem bezpočtu provozů dodavatelských společností. Podnikatelské aktivity Kia v Anantapuru napomohly k vytvoření více než 12 tisíc nových přímých a nepřímých pracovních míst napříč celým regionem.
Závod též ctí důraz značky Kia na kvalitu, a to v celosvětovém měřítku; za tímto účelem je zde kontrolní centrum pro zajištění těch nejvyšších výrobních standardů. Finální fází výrobního procesu uvedeného závodu je komplexní posuzování a vyhodnocování kvality, které probíhá v součinnosti s dodavateli, aby takto získaná zpětná vazba byla ku prospěchu všech stran. Opatření v oblasti kontroly kvality, používaná automobilkou Kia, zajišťují průběžné zlepšování kvality produktů na podporu těžce vydobyté pověsti značky v otázkách spolehlivosti jejích vozů.