kia cee' d sw dopravni nehoda

Karlovy Vary po dvou letech opět vévodily bezpečnosti na silnicích

Autor: Tisková zpráva - 28. 4. 2018


V Karlových Varech měli v loňském roce nejbezpečnější silnice. Stalo se tam totiž nejméně smrtelných a vážných dopravních nehod ze všech krajských měst. Vyplývá to z výsledků ČP Indexu bezpečnosti za rok 2017. Na opačném konci žebříčku se umístily České Budějovice. V pětici okresních měst nedošlo loni k žádné smrtelné nehodě ani k nehodě s těžkým zraněním. Jmenovitě jde o Cheb, Sokolov, Tachov, Semily a Blansko. Na poslední příčce v hodnocení okresních měst se umístil Náchod. Ten se na pozicích na konci žebříčku bezpečnosti umisťuje pravidelně. Na silnicích českých krajských a okresních měst zemřelo v roce 2017 celkem 76 osob a 630 jich bylo těžce zraněno. V roce 2016 to bylo 80 a 750 osob.

Výsledky ČP Indexu tak potvrzují, že se v krajských a okresních městech bezpečnost na silnicích mírně zlepšuje, a to nejen ve srovnání s rokem 2016, ale i ve srovnání s rokem 2015, kdy zemřelo na silnicích měst 82 osob. V krajských městech loni v důsledku dopravních nehod zahynulo celkem 53 osob, což je o tři méně než v předchozím roce. U okresních měst se počet také meziročně snížil z 24 osob v roce 2016 na 23 osob v roce 2017. Nejvíce smrtelných nehod se stalo v okresních městech Břeclav, Frýdek-Místek, Karviná, Teplice a Jablonec nad Nisou. Na území každého z těchto měst došlo ke dvěma smrtelným nehodám. Nejvíce nehod s těžkým zraněním se pak událo v Přerově (11), Opavě (10), Trutnově (10) a Náchodě (10).

Z krajských měst má nejhorší bilanci dlouhodobě Praha. Na jejích silnicích v minulém roce zahynulo 17 osob a u 156 nehod došlo k těžkým zraněním. Druhou nejhorší bilanci v počtu usmrcených při dopravních nehodách má Plzeň – v roce 2017 na plzeňských silnicích zahynulo dvanáct lidí. V roce 2016 přitom „jen“ tři.

Dlouhodobě nejbezpečnějším krajským městem jsou Karlovy Vary

Metropole západočeského lázeňského trojúhelníku se dlouhodobě pyšní nejbezpečnějšími silnicemi v České republice. Nejen v roce 2017 měly Karlovy Vary nejbezpečnější silnice, ale i průměrné výsledky za období 2015 – 2017 potvrdily pro toto město první příčku. Největší zlepšení oproti předchozímu roku zaznamenal Liberec, který z 12. příčky v roce 2016 vystoupal až na loňskou šestou. Velké zlepšení zaznamenaly také Pardubice (7. místo v roce 2016, 4. místo v roce 2017) a Brno (13. místo v roce 2016, 10. místo v roce 2017). Naopak nejvíce si pohoršila města Olomouc (3. místo v roce 2016, 7. místo v roce 2017), Zlín (8. místo v roce 2016, 11. místo v roce 2017) a Plzeň (9. místo v roce 2016, 12. místo v roce 2017).

Karlovarsko je také nejbezpečnějším krajem. Mezi okresními městy kralovaly vedle dalších tří i Cheb a Sokolov

Mezi okresními městy obhájil své prvenství Sokolov. Ani minulý rok zde nedošlo ke smrtelné nehodě ani k nehodě s těžkým zraněním. Stejně tomu bylo loni i v Chebu, Tachově, Semilech a Blansku. Z dlouhodobější perspektivy jsou ale nejbezpečnější silnice v Berouně. To vyplývá z průměrných výsledků ČP Indexu za uplynulé tři roky. Beroun v tomto delším období následuje Tachov a již zmíněný Sokolov.

Největšími loňskými skokany jsou Blansko (46. místo v roce 2016, 1. místo v roce 2017), Mělník (50. místo v roce 2016, 8. místo v roce 2017) a Semily (38. místo v roce 2016, 1. místo v roce 2017). Nejvíce se pak zhoršil Rakovník, který z prvního místa v roce 2016 klesl až na loňské 52. místo.

Na chvostu žebříčku bezpečnosti se za loňský rok umístil Náchod, který se na zadních příčkách umisťuje dlouhodobě. Loni náchodští zaznamenali jednu smrtelnou nehodu a deset nehod s těžkým zraněním. To jsou v porovnání s ostatními městy vysoká čísla. Téměř tři čtvrtiny okresních měst totiž v loňském roce nezaznamenaly žádnou smrtelnou nehodu a více než v polovině z nich došlo k maximálně třem nehodám s těžkým zraněním.

Prostřednictvím ČP Indexu hodnotí Česká pojišťovna již od roku 2004 bezpečnost na silnicích 13 krajských a 59 okresních měst naší republiky. Index vychází ze statistik dopravních nehod Policie ČR. Vyjadřuje úroveň nehodovosti v zastavěných oblastech měst, a to na základě počtu usmrcených a těžce zraněných osob při dopravních nehodách ve vztahu k počtu obyvatel daných měst.

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru