Velká nebo malá kola. To je otázka, kterou si pokládá spousta majitelů osobních aut. Velká kola na autě zpravidla lépe vypadají, ale snižují komfort a zvyšují spotřebu. Anebo to tak není? To se dozvíme v přiloženém videu z okruhu.
Ve videu hraje hlavní roli superrychlé kombi Audi RS 6 Avant, které dostana jednou kola s průměrem 21 palců a pneumatikami 275/35 R21 Hankook Ventus S1 Evo, podruhé s průměrem 22 palců s pneumatikami 285/30 R22 Pirelli P Zero. Nic jiného se neměnilo.
Na autě se pak vyzkoušelo, co to udělá při pouhé akceleraci z 0 na 100 km/h, na 200 km/h a na maximálně omezenou rychlost 250 km/h. Výsledkem je, že na stovku se RS 6 rozjede za 3.3 sekundy s 21″ a 3.4 sekundy s 22″ (oficiálně se udává dokonce 3.6 sekundy), na dvoustovce je to s 21″ za 11.7 sekundy, s 22″ za 11.9 sekundy a na 250 km/h za 20.2, respektive 20.8 sekundy.
Tady se nevýhody větších kol projevují jasně, ale co při jízdě na okruhu? Jezdilo se na německém okruhu Lausitzring a tady byl čas rychlejší s většími koly. Rozdíl byl na tomto rychlostním oválu trojúhelníkovitého tvaru se třemi mírně klopenými zatáčkami a délkou 3,256 kilometru 0,52 sekundy.
Nejnovější Audi RS 6 Avant, s níž redaktoři magazínu AutoBildSportsCars testy prováděli, pohání motor V8 4.0 TFSI, jehož nejvyšší výkon je 441 kW/600 koní a maximální točivý moment 800 Nm, který je dostupný od 2050 do 4500 ot./min.