Aston Martin Valkyrie

Jezdci Red Bullu budou testovat Aston Martin Valkyrie, rychlostí se prý vyrovná monopostům F1

Autor: Pavel Srp - 12. 7. 2018


Aston Martin Valkyrie je auto z budoucnosti, minimálně tím, jak vypadá anebo z čeho a jak bude vyráběn. Už na podzim by se za jeho volant měli posadit jezdci týmu Red Bull z F1. Otestovat jeho schopnosti a doladit jej k dokonalosti budou mít za úkol Daniel Ricciardo a Max Verstappen.

Proč zrovna tito dva? Aston Martin je totiž partnerem závodní stáje F1 Red Bull. Navíc se objevují také zkazky o tom, že by měl týmu dodávat motory. Technologiemi, ale i rychlostí se formuli 1 má model pojmenovaný jako Valkyrie přiblížit. Propojení se světem F1 je tu ale ještě výraznější, protože jeho vzhled navrhl jeden z nejúspěšnějších designérů F1, Adrian Newey. A to je na tomto autě také poznat – podívejte se například na vyjímatelný volant s mnoha ovládacími prvky či na výraznou orientace na aerodynamiku, na což odkazuje skoro až „vesmírný“ vzhled.

O tom, že se do testování zapojí oba piloti, hovoří britský magazín Auto Express a vzhledem k provázanosti obou značek (tedy Red Bullu a Aston Martinu) by se to i nabízelo. Oba už v současné chvíli prý trénují na simulátoru, protože funkční auto zatím neexistuje. Mělo by se ale objevit už na konci letních prázdnin a hned vzápětí, tedy v září, by se měly rozběhnout první jízdní testy.

V září se ale stále ještě jezdí závody Velkých cen formule 1, a tak se bude muset případný program testovacích jízd závodnímu kalendáři a oběma jezdcům přizpůsobovat. Nabízí se termíny mezi závody v Singapuru a v Rusku, případně až v říjnu po závodění v Japonsku. V rámci testování se auto jistě představí také veřejnosti.

Mimochodem od představení auta na autosalonu v Ženevě se tento hypersport stále upravuje, mění a vylepšuje, takže jeho finální podoba bude nakonec ještě jiná. Ostatně takový je postup i u dalšího hypersportu, tentokrát z dílny německého výrobce: Mercedes-AMG Project One. Jisté ale je, že o pohon Aston Martinu Valkyrie se bude starat motor V12 s objemem 6,5 litru, jemuž bude s akcelerací pomáhat – z monopostů F1 dobře známý – systém KERS. Stejně jako u Koenigseggu One:1 by měl být poměr hmotnosti a výkonu v poměru 1:1. Hovořilo se přitom o výkonu kolem tisíce koní a hmotnosti kolem jedné tuny, což by odpovídalo.

Aston Martin slibuje, že vyrobí 150 silničních modelů a 25 jeho závodních derivátů. Jedním ze 175 majitelů bude přitom právě i jeden z testovacích jezdců Daniel Ricciardo. K prvním majitelům se prý auta dostanou v průběhu roku 2019, předpokládá se spíše jeho druhá polovina.

Štítky: , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru