Audi_R8_Spyder_V10_performance_RWD-a-Audi_R8_Coupe_V10_performance_RWD

Audi Sport používá dodatečné označení „performance“ u modelů, které nabízejí ještě vyšší výkony a ještě větší potěšení z jízdy. Nový model R8 V10 performance RWD , nabízený jako Coupé a Spyder, poskytuje o 30 koní vyšší výkon a v modelové řadě doplňuje variantu R8 V10 performance quattro. Supersportovní vůz s motorem uprostřed, pohonem zadních kol a úctyhodným výkonem 419 kW/570 koní si řidiče podmaní mimořádným potěšením z jízdy. Jeho výbavu navíc rozšiřují nové technické skvosty, jakými jsou skořepinová sedadla, dynamické řízení, stabilizátory z uhlíkových kompozitů a keramické brzdové kotouče.

Audi R8 V10 performance RWD (Rear Wheel Drive) je novou vrcholnou verzí sériově vyráběných supersportovních vozů Audi s pohonem zadních kol. „Audi R8 V10 RWD okamžitě nadchlo naše zákazníky svým pohonem zadních kol, odvozeným od závodního vozu kategorie LMS GT4, a nefiltrovanou dynamikou. Nyní přichází na trh varianta, která nabízí o 30 koní a 10 Nm vyšší výkonové parametry, a posouvá tak potěšení z jízdy na novou úroveň,“ říká Sebastian Grams, generální ředitel společnosti Audi Sport GmbH.

Přečtěte si také:  Test Audi Q2 35 TDI quattro S tronic (2021)

Nové verze performance nahradí výchozí modely, tedy R8 V10 quattro a R8 V10 RWD v karosářských variantách Coupé a Spyder. Modelová řada R8 se tak na trhu profiluje ještě vyhraněněji.

Audi_R8_Coupe_V10_performance_RWD

Nejvyšší rychlost 329 km/h

Supersportovní vůz s motorem uprostřed katapultuje řidiče z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy (3,8 sekundy v případě verze Spyder) a dosahuje nejvyšší rychlosti 329 km/h (Spyder: 327 km/h).

Srdcem nového modelu R8 je známý atmosféricky plněný motor V10 FSI 5,2 litru s neporovnatelným zvukem, bleskurychlými reakcemi a nesmírnou touhou po vysokých otáčkách. Tento agregát poskytuje v modelu R8 V10 performance RWD nejvyšší výkon 419 kW/570 koní a maximální točivý moment 550 Nm. Hnací sílu desetiválce přenáší na zadní kola 7stupňová převodovka S tronic. V porovnání s modelem Audi R8 V10 RWD je točivý moment o 10 Nm vyšší.

Přečtěte si také:  Těmto autům se raději vyhněte! Poláci vybrali 20 nejhorších ojetin z bazaru

Mechanická uzávěrka diferenciálu rozděluje hnací sílu v závislosti na jízdní situaci tak, aby byla i na mokré vozovce zajištěna optimální trakce. Stejně jako u všech verzí modelu R8 má karoserie hliníkový prostorový rám ASF (Audi Space Frame) doplněný mnoha díly z uhlíkových kompozitů. R8 V10 performance RWD má ve verzi Coupé hmotnost pouhých 1590 kilogramů, u verze Spyder to je 1695 kilogramů.

Audi_R8_Coupe_V10_performance_RWD

Možnost jízdy řízeným smykem

Nastavení podvozku a systémů pro řízení jízdní dynamiky je speciálně přizpůsobeno pohonu zadních kol. Je-li aktivován sportovní režim elektronicky řízeného stabilizačního systému ESC, umožňuje nastavení podvozku a regulačních systémů jízdu řízeným smykem. Řízení s elektromechanickým posilovačem přitom zprostředkovává intenzivní kontakt s vozovkou. Ještě preciznější reakce a zpětnou vazbu nabízí navíc dynamické řízení, které je pro R8 s pohonem zadních kol k dispozici poprvé. Dynamické řízení zvyšuje úroveň jízdní dynamiky ještě bezprostřednějšími reakcemi na pohyby volantu například při jízdě na silnici plné zatáček nebo při odbočování. Navíc zajišťuje vyšší úroveň jízdního komfortu menšími nároky na ovládání volantu, například při parkování nebo manévrování.

Sportovní podvozek verze RWD, speciálně přizpůsobený pohonu zadních kol, má dvojice příčných ramen a pasivní uzávěrku diferenciálu. Hmotnost vozu je mezi nápravy rozložena v poměru 40:60 %. K precizní ovladatelnosti a pozoruhodné směrové stabilitě při rychlých průjezdech zatáčkami přispívají také mimořádně lehká 19“ a 20“ kola z lehké slitiny. Na přání se dodávají pneumatiky Cup s rozměry 245/30 R 20 vpředu a 305/30 R 20 vzadu, které poskytují ještě větší adhezi a umožňují ještě dynamičtější jízdu.

Přečtěte si také:  Test Audi RS 6 Avant (2021)

Skvělé výkony doplňuji keramické brzdové kotouče, které jsou u vozů pro český trh již součástí sériové výbavy.

Audi_R8_Coupe_V10_performance_RWD

Známé designové prvky z modelu Audi R8 V10 performance quattro

Sportovně agresivní design je inspirován závodní verzí GT4, což je patrné například na matně černé, široké a nízké masce chladiče Singleframe s logem R8 a velkými otvory pro přívod vzduchu po stranách, ale také na předním spoileru, mřížce ventilačních otvorů na zádi a oválných koncovkách výfukové soustavy. Štěrbina pod přední kapotou připomíná legendární Audi Sport quattro.

Nový model R8 se dodává v celkem deseti barvách karoserie. Mezi ně patří i modrý metalický lak Ascari, který byl dosud vyhrazen modelu R8 V10 performance quattro.

Přečtěte si také:  Test Audi RS Q3 Sportback 2.5 TFSI quattro (2021)

Designový paket „R8 performance“ vytváří sladěný interiér čalouněním černou Alcantarou a kůží, kontrastním prošíváním v modrém odstínu Mercato a ozdobným obložením z uhlíkového kompozitu.

Audi_R8_Spyder_V10_performance_RWD

Interiér s atmosférou závodního vozu

Precizním designem se vyznačuje také interiér. Nejnápadnějším prvkem je „monoposto“ – velký oblouk s výraznými konturami, který se klene v prostoru před sedadlem řidiče, a vytváří tak atmosféru kokpitu závodního vozu. „Monoposto“ obklopuje Audi virtual cockpit s 12,3“ displejem, který je integrován do volně vyčnívajícího krytu.

Kůží obšitý multifunkční volant R8 plus nabízí u vozů pro český trh již v sérii čtyři ovládací ostrůvky určené pro ovládání systému Audi drive select, spuštění motoru, aktivaci režimu Performance, optimalizaci zvuku motoru a ovládání digitálního panelu přístrojů Audi virtual cockpit.

Přečtěte si také:  Elektromobily Audi Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron představeny. Na trhu budou už v létě

Pro řidiče a spolujezdce jsou připravena nově nabízená skořepinová nebo sportovní sedadla R8, čalouněná kůží a Alcantarou. Před sedadlem spolujezdce se leskne plaketa s nápisem RWD.

Audi_R8_Spyder_V10_performance_RWD

Výroba s velkým podílem manuální práce

Vozy R8 V10 performance RWD vyrábí manufaktura „Böllinger Höfe“, která je součástí výrobního závodu Audi v Neckarsulmu. Montáž probíhá převážně manuálně. V manufaktuře „Böllinger Höfe“ vznikají rovněž závodní vozy LMS GT4, odvozené přímo od sériově vyráběného modelu, s nímž sdílejí 60 procent shodných dílů. Na výrobní ploše 40 000 metrů čtverečních pracuje ve výrobě supersportovních vozů až 1000 vysoce kvalifikovaných zaměstnanců.

Přečtěte si také:  Nové Audi RS 3 se představuje. Zůstal pětiválec, má driftovací režim i nové jízdní módy

Audi R8 V10 performance RWD s pohonem zadních kol mohou zákazníci objednávat od 21. října. V České republice byla základní cena verze Coupé stanovena na 4 636 900 korun včetně DPH, ceny verze Spyder začínají od 5 112 900 korun včetně DPH. U všech vozů pro český trh je součástí, stejně jako u ostatních modelů Audi, rozšířená záruka na 4 roky nebo 120 000 kilometrů.

Přidat komentář