Jeremy_Clarkson
Foto: Wikimedia Commons - Petr Magera - https://www.flickr.com/photos/mpetrucho/8207855885/, CC BY 2.0, odkaz

Jeremy Clarkson je člověk, který se rozhodně nebojí říct svůj názor naplno. Někteří PR manažeři automobilek z něj nebudou mít klidné spaní, protože teď prozradil, kterých pět aut bylo podle něj v uplynulém roce nejhorších.

V přehledu nejhorších aut, kterými v roce 2021 jezdil, jsou ovšem i auta, u kterých by běžný člověk rozhodně neřekl, že jsou to špatná auta. U některých aut je to minimálně diskutabilní.

Přečtěte si také:  Mansory přetvořil Mercedes-AMG G 63 v totální monstrum se zběsilým interiérem. Určené je jen pro jediný trh

Genesis GV80

Jeremy Clarkson nesnáší všechna ta elektronická rozhraní a výbavu, které Genesis GV80 má. Nejvíc zklamaný byl z adaptivního, elektronicky řízeného podvozku, ale také z aktivního vedení v jízdních pruzích, které podle něj na úzkých silničkách kolem města Cotswolds jezdí od strany ke straně. I když všechny tyto elektronické systémy v autě vypnul, hned při příštím startu se opět aktivovaly. To je ale dnes zcela běžné prakticky u všech nových aut.

Nelíbí se mu ani to, jak auto jezdí. Podle Jeremyho totiž GV80 jezdí v komfortním režimu doslova „jako lehké letadlo v tropické bouři“. Prý se různě zvedá, kroutí a poskakuje i na hladkých silnicích. „Není to nejvíce nepohodlné auto, které jsem kdy řídil, protože jsem jezdil i v Nissanu GT-R Nismo, ale to velmi blízko. Určitě bych si nechal pár pytlíků v přihrádce,“ říká moderátor.

hyundai-genesis_gv80-01
Foto: Genesis

Jeep Renegade Trailhawk 4xe

Clarksonovi vadí, že drsné jméno tohoto auta nekoresponduje s jeho schopnostmi při jízdě v terénu, i protože sdílí platformu s obyčejným městským Fiatem 500X. Je navíc až příliš drahý, nerafinovaný a jeho schopnost zdolávat sníh popsal moderátor slovním spojením „bowel loosening“, tedy jako „vyprazdňování střev“.

Přečtěte si také:  V Dolních Břežanech shořelo Porsche 911. Požár poškodil i další auto

„Řízení je bez citu, motor je hrubý, převodovka je neustále zmatená, aerodynamický hluk je směšný a interiér vypadá jako kazeťák Sanyo z konce 70. let,“ okomentoval Jeep Renegade Trailhawk 4xe Jeremy Clarkson.

Jeep_Renegade_Trailhawk_4xe
Foto: Jeep

CUPRA Formentor

Na CUPRA Formentor, úplně první vlastní model nové značky SEATu, se obecně příliš kritiky nesnáší, ale Jeremy Clarkson na něj má jiný názor. Přestože se mu líbí jeho vnější vzhled i pohon, nelíbí se mu naopak materiály a zpracování interiéru, ale také fungování infotainmentu. Působí na něj příliš levně. 

Přečtěte si také:  Brabus upravil Mercedes-AMG G 63. Vytvořil z něj 800koňový pick-up

Přestože má CUPRA Formentor pohon všech kol a vyšší světlou výšku, podle Clarksona to přesto není auto, s nímž by chtěl vozit žrádlo pro prasata na své farmě. Ani z pohledu jízdy po silnici ho nijak nezaujalo, přijde mu prý trochu nudné.

CUPRA Formentor
Foto: CUPRA

Mercedes-Benz třídy S

Slavný britský moderátor tvrdí, že ultra moderní interiér v novém Mercedes-Benzu třídy S je až příliš komplikovaný. Je tu podle něj moc obrazovek, moc položek v menu a hlasové ovládání MBUX prý příliš nerozumí tomu, co po něm posádka chce. Místo toho, aby byla vlajková loď německé automobilky designově a technologicky vytříbená, je to podle Clarksona jen hromada zbytečné digitalizace a elektroniky.

Přečtěte si také:  CUPRA Formentor VZ5 má české ceny. Nechybí mu driftovací mód

„Už po velmi krátké době jsem si k tomuto autu vypěstoval ‚zpěněnou nenávist‘ a v to jsem se ještě ani neponořil do multimediálního systému, který se zobrazuje na obrazovce v palubní desce o velikosti televize v domě,“ říká Clarkson. Displej se podle něj nedá ovládat za jízdy, protože byste kvůli jeho složitosti zcela jistě nabourali.

2021-mercedes-benz-tridy-s-nova-generace-23
Foto: Mercedes-Benz

Land Rover Defender Hard Top

Přestože se Jeremymu líbil vzhled užitkové verze Land Roveru Defender, zvláště když byla ozdobena nálepkami Diddly Squat Farm, tvrdí, že je příliš drahá. Navíc zpochybnil jeho schopnosti, že by se opravdu dal využít jako plnohodnotná dodávka. Kvůli tomu, že má do strany otevírací zadní dveře, tak to ztěžuje nakládání v úzkých prostorech. V nákladovém prostoru je navíc prý tolik plastových dílů, že byste sem žádný náklad naložit nechtěli.

Přečtěte si také:  Mladá řidička se po dálnici v ostrém Mercedesu AMG prohnala dvoustovkou. Prý nutně potřebovala na záchod

„Myslím, že kdybych nějaký Land Rover Defender Hard Top měl, chtěl bych se ho co nejdříve zbavit a mít zpátky svůj starý Range Rover,“ uzavírá Jeremy Clarkson.

Land_Rover_Defender_Hard_Top
Foto: Land Rover

Přidat komentář