Nejrychlejší crossover na světě je Toyota C-HR. Alespoň ve verzi R-Tuned, která při testování porazila i McLaren 650S Spyder, Porsche 911 GT3 RS i Nissan GT-R Nismo. Tento model japonská automobilka představila společně s kolekcí modifikovaných modelů Camry na veletrhu Specialty Equipment Market Association (SEMA) v Las Vegas.
Toyota C-HR R-Tuned
Verze R-Tuned je upravený čtyřválec 2AZ-FE o objemu 2,4 litrů se speciálně pro něj určeným systémem turbo DG-Spec Garrett, který pohání přední nápravu. Po úpravě získal motor výkon více než 600 koní a točivý moment 745 Nm. Sériovou převodovku CVT nahradila sportovní manuální skříň Toyota E-Series. Hmotnost vozu činí 1342,6 kg.
Podvozek crossoveru od Toyoty rovněž prošel zásadními změnami. Automobil dostal závodní brzdy Brembo, radiální pneumatiky Toyo Proxes RR 275/35R-18, nastavitelné zavěšení DG-Spec Motion Control Suspension a sportovní tlumič.
Aerodynamický balíček speciálně pro tento model tvoří mimo jiné zadní křídlo, boční spojlery a přední splitter, který obstarává přítlak 136 kg. Maska byla vyměněna za novou, z uhlíkového vlákna a s otvory pro přívod vzduchu. Interiér je vybaven bezpečnostním rámem a šesti bodovými bezpečnostními pásy G-Force Pro Series.
Akcelerace z nuly na sto dosáhne Toyota C-HR R-Tuned za 2,9 sekundy. Na slavném dvouapůlkilometrovém okruhu Willow Springs International Raceway dosáhla času 1:25.22, což ji posunulo na páté místo nejrychleji zajetých kol na této dráze. Za sebou nechala dokonce McLaren 620S, Nissan GT-R nebo Porsche 911 GT3.
A jak se auto stavělo? Podívejte se na video.
Toyota Camry ukázala několik podob
Další atrakcí stánku Toyoty byly závodní vozy Camry, které představili nejlepší jezdci NASCAR. Bílá Camry Dennyho Hamlina je výjimečná svými červeně pomalovanými disky 20palcových, deset palců širokých kol, které pro ni byly vyrobeny na objednávku. Speciálně pro nový model Camry vznikly i širší blatníky. Vůz dostal sací kit a výfukový systém AEM, zavěšení Tein a silné brzdy StopTech.
Daniel Suarez, držitel titulu Rookie of the Year 2015, společně s Motorsports Technical Center vyvinul vůz připravený k jízdě na dráze i veřejných komunikacích. Auto je vybaveno zavěšením Tein, výfukovým systémem Toyota Racing Development a sacím kitem AEM, má 20palcová kovaná kola Rotiform a pneumatiky Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, 255/35R20. Aerodynamický balíček vozu tvoří difuzér, zadní spojler a přední splitter z uhlíkového vlákna. Lak automobilu v odstínu perleťově bílá kontrastuje s černou střechou.
Na veletrhu SEMA Toyota předvedla i C-HR Beat Box s unikátním audiosystémem, a dále výstavu osmi generací Camry, reprezentující více než tři desetiletí tohoto modelu v USA, počínaje zástupcem první generace z roku 1983 a nejnovějším modelem pro rok 2018 konče.