Toyota_Corolla-MY22

Jaké značky aut mají nejvěrnější zákazníky? U některých to není velké překvapení

Autor: Petr Pilný - Zdroj: carwow.co.uk - Foto: Toyota - 11. 2. 2025


Jak si kupujete své další auto? Jste loajální ke značce auta, kterou máte teď, a jinou značku neplánujete? Nebo jste naopak ti, kteří stále zkoušejí něco nového? Na to, jak je to statisticky, se podíval průzkum britského magazínu carwow.

Věrnost zákazníků k automobilovým značkám je jako dlouholeté manželství – některá vydrží desetiletí, jiná naopak po chvíli končí. Někteří lidé jsou se svou značkou auta spokojení, jiní naopak pokukují po něčem jiném. Jakou značku auta byste si měli koupit, aby vás to zaujalo a zůstali jste u ní už napořád?

Královnou loajality je Toyota

Kdyby existovala anketa o nejstabilnější automobilový vztah, vyhrála by Toyota. Jejích až 75,8 % majitelů si totiž nehodlá příštího auta hledat u na cesty nového partnera. Hlavní důvody? Spolehlivost, dlouholeté pozitivní zkušenosti a pověst, která mluví sama za sebe.

Na druhém místě je Tesla, která sice nemá dlouhou historii, ale její zákazníci jsou do značky bezhlavě zamilovaní. Téměř 70 % majitelů amerických elektromobilů si nedokáže ve své garáži představit jinou značku auta. Pro 72 % zákazníků jsou rozhodující špičkové technologické inovace a pokrok v oblasti elektrického pohonu, baterií a hospodaření s elektrickou energií. Zdá se, že jakmile si zvyknete na Teslu, jen těžko se vrátíte k „běžnému“ autu.

Průzkum ukázal, že 9 z 10 majitelů elektromobilu si je nemůže vynachválit. Prozradili, proč jsou tak nadšení

Nejvěrnější zákazníky má i Lexus na třetím místě nebo Subaru na čtvrtém místě. Oba výrobci se mohou pochlubit přibližně 68 % loajálních zákazníků. Jejich majitelé oceňují kvalitu a spolehlivost, přičemž nejde jen o samotné auto, ale i životní styl, který je s ním spojený. Páté místo patří značce Kia (66,5 %), která si buduje dobrou pověst díky dostupným modelům s bohatou výbavou.

Poměrně překvapivé jsou výsledky ankety u značky Mercedes-Benz. Pouze 46,4 % jeho současných majitelů by si jej příště pořídilo znova, což je takřka stejně jako značky Dacia. Stále je to ale víc, než kolik mají Fiat (28 %), Jaguar (37 %) nebo MG (42 %).

Překvapením je i značka CUPRA, protože tuto značku by si znovu koupilo jen 17,5 %, což je méně, než kolik by to bylo v případě mateřského SEATu. Ten by si znovu koupilo 31 % zákazníků.

A kdo je na tom úplně nejhůř? To je ve Velké Británii Mitsubishi. Znovu by si auto této značky koupilo jen 5,6 % současných majitelů, ale má to docela jednoduchý důvod. Tato japonská značka totiž v roce 2020 britský trh oficiálně opustila.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru