Na internetu vyhledává každý z nás. Od úplných blbostí až po poměrně důležité věci, přičemž auta zcela jistě nechybí. Na světě je spousta automobilek a také už jich spousta zanikla a právě na ty se teď podíváme. Které zaniklé značky mají měsíčně nejvíce vyhledávacích dotazů?
Přesně na to se zaměřila britská společnost Hippo Leasing ve své analýze. Vzal údaje z vyhledávačů z 10 největších ekonomicky nejúspěšnějších zemí světa a vytvořil z nich přehled. Ten samozřejmě není úplně 100%, protože například u americké značky Saturn Corporation, protože lidé mohou vyhledávat „Saturn“, ale přitom mohou myslet právě nejen tuto automobilku, ale třeba i jednu z planet sluneční soustavy. Do žebříčku tak bylo zařazeno slovní spojení „Saturn cars“. U ostatních automobilek, respektive zaniklých značek je to už jasné, ty mají jednoslovný a nezaměnitelný název.
Výsledky jsou celkové měsíční dotazy na vyhledávání v zemích USA, Japonsko, Německo, Velká Británie, Indie, Francie, Itálie, Kanada, Korea a Brazílie. Zajímavostí je dominance prvních dvou vyhledávacích dotazů (Saab: 107 200; Pontiac: 98 900), protože jsou více než dvojnásobně vyšší než ten na třetím místě (Oldsmobile: 46 480). Zajímavé je i čtvrté místo, kde je Trabant.
Celosvětové nejvyhledávanější zaniklé automobilové značky:
Pořadí | Značka | Počet vyhledávání |
1. | Saab | 107 200 |
2. | Pontiac | 98 900 |
3. | Oldsmobile | 46 480 |
4. | Trabant | 29 940 |
5. | Holden | 27 000 |
6. | Studebaker | 23 200 |
7. | DeSoto | 21 460 |
8. | Saturn Cars | 21 080 |
9. | Talbot | 13 780 |
10. | Edsel | 13 670 |
V jednotlivých zemích se ovšem samozřejmě vyhledávání liší, přesto se Saab umisťuje na prvním místě v pěti ze všech deseti zemí, druhý Pontiac má čtyři prvenství, zbývající poslední místo je v Německu a je to nepřekvapivě Trabant.
A jak konkrétně se vyhledávání liší v jednotlivých zemích?
Země | 1. místo | 2. místo | 3. místo |
USA | Pontiac | Saab | Oldsmobile |
Japonsko | Saab | Pontiac | Edsel |
Německo | Trabant | Saab | Pontiac |
Velká Británie | Saab | Pontiac | Holden |
Indie | Saab | Pontiac | Holden |
Francie | Saab | Pontiac | Talbot |
Itálie | Pontiac | De Tomaso | Talbot |
Kanada | Pontiac | Saab | Oldsmobile |
Korea | Saab | Pontiac | Holden |
Brazílie | Pontiac | Saab | Studebaker |
dřív na autech jako konstrukce bylo více času a hlavně peněz,testování v zimě na polu až někde na sahaře či dokonce v džungli..dnes to „hodí do komplu“ a mají vydělané zadarmo peníze za nic a k temu ty euro diktáty nejen emise,ale i materiál
Jasně, Saab byl je a bude jednička. Jeden exemplář mám – Saab 2.3 Turbo Aero.
Nejlepší auto, co jsem měl a měl jsem jiných několik, něž jsem sehnal Saaba.
Klidná síla, 2 auta v jednom, stačí šlápnout na pedál plynu a 250 turbo koní vás
vmáčkne do sedačky a začne se obzor přibližovat, za vámi mizí vše jak když se vznášíte v malém letadélku , je jedno na jaké silnici jedete ale i při rychlosti 200 kmh máte absolutní pocit bezpečí a kontrolu nad autem. I po několika stech km vystoupíte svěží, zvláště v zimě je topení úžasné, vyhřívané sedačky zahřejí studenou záď a Vy se cítíte jako letec požitkář, nedbaje na jiné slabé třívalcové downsízové auta, které předjíždíte s nedbalým úsměvem na rtech.