Oblíbenost jednotlivých tříd se v automobilovém světě v průběhu let proměňuje, ale v poslední době jsou nejoblíbenější modely SUV. Existuje ale stále pár automobilových značek, které v nabídce SUV nemají.
Kdo v nabídce nemá SUV, jako by snad dnes ani nebyl. Tak by se dal popsat automobilový trh. Z modelů SUV se staly nejprodávanější modely a právě SUV nahradily některé původně tradiční modely – ať už tím, že původní modely skončily a začala SUV anebo prostě jen nová SUV dostala původní jména.
Automobilky dnes mají podvozkové platformy, které se dají využívat pro vícero modelů. Není výjimkou, že na jedné podvozkové platformě stojí i desítky modelů různých značek. To se v koncernech děje úplně běžně. Díky sdílení platformy je totiž mnohem jednodušší uspokojovat větší šíři zákazníků. Díky tomu mohou automobilky chrlit nové modely jednoduše, čemuž odpovídá i počet modelů v jejich nabídkách.
Jaké automobilky mají v nabídce nejvíce SUV a kolik modelů?
- Toyota: 17
- Volkswagen: 16
- Ford: 13
- Hyundai: 13
- Mercedes-Benz: 12
- Audi: 11
- Chevrolet: 11
- Jeep: 10
- Kia: 10
- Nissan: 10
Jak vidno, SUV v nabídce táhnou, ale i tak existují automobilky, které žádné SUV nenabízejí. Není jich mnoho a nejsou to objemové značky, přesto se uživí. Situace odráží situaci na trhu na jaře letošního roku, takže třeba u Ferrari už to brzy platit nebude, stejně jako tomu ještě donedávna bylo u Lotusu a Smartu.
Jaké automobilky (zatím) nemají v nabídce žádné SUV?
- Abarth
- Alpine
- Bugatti
- Caterham
- Chrysler
- Ferrari
- Koenigsegg
- Lancia
- Lucid
- McLaren
- Morgan
- Pagani
- Polestar
- RAM
- Rimac
- a ještě některé malé další.