Navzdory všem těm nutným emisním příkazům a nařízením stále existují automobilky, které se nebojí produkovat vysokootáčkové motory a auta, která díky tomu znějí a také jezdí naprosto báječně. Mezi takové automobilky patří Ferrari, které před nedávnem představilo nový model F8 Tributo.
Jde o nástupce 488 GTB a vlastně „upravené“ 488 Pista. Z něj má převzatý motor, ačkoliv pro F8 Tributo prošel další úpravou. Jde o dvěma turbodmychadly přeplňovaný osmiválec, jehož objem je 3,9 litru. Inženýři ho pro potřeby tributa naladili na výkon 720 koní a točivý moment 770 Nm. Jde o stejné hodnoty, jaké měl agregát i v modelu Pista, ovšem Tributo je o pár setinek pomalejší. Ale má to svůj důvod!
F8 Tributo je o 50 kilogramů těžší než model, ze kterého pochází jeho srdce. Ovšem i tak nabídne velmi zajímavé hodnoty. Z klidu na 100 km/h umí zrychlit za 2,9 sekundy a na 200 km/h za 7,6 sekundy. Maximální rychlost se zastaví až na hodnotě 340 km/h a to už je nějaký fofr!
V případě tohoto modelu ale nejde jen o tu fenomenální rychlost, ale také o zvuk, jaký je ta vysokootáčková V8 schopna vyprodukovat. Je to hodně návykové a v dnešní elektrické době až neskutečně příjemné. Jen si to poslechněte sami, ale doporučujeme otočit volume hodně doprava. :)