Letošní ženevský autosalon, který měl pro novináře začít už dnes, byl v pátek zrušen, takže se na koncepty a nejnovější automobilové modely na jednom místě nepodíváme. Na co se ale můžeme podívat je video, jak to na ženevském výstavišti vypadalo před 30 lety.
Chystali jste se na autosalon do Ženevy? Švýcarská vláda ho zrušila. Co na to automobilky?
Psal se rok 1990, Československo už není pod nadvládou komunismu a lidé si pomalu začínají zvykat na volnější způsob života. Přesto máme k západu stále velké rezervy. Auta jsou stále luxusním zbožím a jejich ceny jsou vysoké, navíc zatím ani nabídka není nijak velká. Světové značky a jejich autosalony se začaly v Československu otevírat až později.
Ve světě byla ale situace jiná, jak ostatně dokazuje ženevský autosalon v roce 1990. Prezentovaly se tu desítky značek, automobilku Škoda nevyjímaje.Ta tehdy sice ještě nepatřila pod křídla koncernu Volkswagen, ale ten už o ni projevil zájem. Obchod byl uzavřen o rok později, tedy v roce 1991.
Podle reportáže bylo na stánku škodovky lidoprázdno, což záběry potvrzují. Střih na stánek Fiatu, kde byl prezentován nový model Tempra, však lidmi také zrovna neoplýval…
Na autosalonu se prezentovalo na 350 firem z 35 zemí. Představeny tu byly významné novinky jako například Opel Calibra, Alfa Romeo Spider nebo koncept Volvo 480 Cabriolet a další.
10 zajímavých novinek, o jejichž premiéru jsme zrušením autosalonu v Ženevě přišli