bugatti-chiron-0_400_0-video

Jak se natáčelo Bugatti Chirón při rekordní jízdě 0-400-0? Bylo to nejdražší kamerové auto na světě

Autor: Pavel Srp - 12. 4. 2020


Vzpomínáte si na už skoro tři roky staré video, v němž jsme mohli zhlédnout světový rekord, při němž Bugatti Chirón zrychlilo z místa na 400 km/h, aby následně opět zabrzdilo do zastavení? Tehdy se hodně mluvilo o tom, jak a čím byl tehdy Chirón točen. To se teď dozvíme.

Bugatti Chirón je ultrahypersportem, který je nástupcem modelu Veyron. Výkon je opět vyšší, jakož i maximální rychlost. Auto pohání čtyřmi turbodmychadly přeplňovaný motor W16 s objemem osmi litrů. Sériový výkon je 1103 kW/1500 koní a točivý moment vrcholí 1600 Nm.

Podívejte se, jak se testovaly prototypy Bugatti EB110, je to trochu „na pankáče“

Bugatti si pro Chirón připravilo disciplínu „0-400-0“, při níž auto z místa sprintovalo na 400 km/h a pak muselo zase co nejrychleji zastavit. Tohle nakonec zvládl bývalý pilot formule 1 Juan Pablo Montoya za volantem Bugatti Chirón za 41,96 sekundy. A to je dechberoucí čas. Francouzská značka ale tento rekord nedržela dlouho, protože jen o několik týdnů později jí ho vzal Koeniggsegg Agera R, který tuhle disciplínu zvládl za pouhých 36,44 sekundy!

V záběrech z jízdy jsou použity prostřihy ze vzduchu (natáčelo se to z helikoptéry, žádný dron by totiž nebyl dostatečně rychlý), ale i ze silnice, z auta, které jelo souběžně se Chirónem. Záběry nebyly zrychlené a Chirón v záběru akceleroval opravdu na plný plyn. Po internetu se začaly množit diskuze o tom, které kamerové auto bylo pro natáčení použito. Někteří tipovali opravdové zběsilosti, ale spousta lidí mluvila o druhém Chironu. A měli pravdu. Pro jízdní záběry z dráhy byl popravdu oužit druhý Chirón, který měl kameru (původně z dronu) umístěnou u pravého zadního světla.

Natáčení nebylo jednoduché, protože obě auta jela prakticky stejně. Natáčen rozjezdu a následné akcelerace se tak musely natáčet opakovaně, protože pokud jedno z aut vyjelo později, už to druhé nedohonilo.

Jakkoliv šlo o vysoce profesionální natáčení, při němž se snažilo počítat se všemi problémy, stejně se nějaké našly. Třeba právě při natáčení na dráze byla při úplně posledním záběru kamera umístěna o něco níže než původně. Ovšem to byl problém, protože přímo před objektivem vycházely výfukové plyny, které obraz mírně rozostřily. Štáb to ale zjistil až doma, když už bylo vše natočeno. Nakonec záběry použili, není to na pohled takový problém a možná si toho ani nevšimnete.

A tady se na to finální video 0-400-0 můžete podívat. Pokud jste ho dosud neviděli, rozhodně byste si ho pustit měli.

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru