vystupni-kontrola-trabant

Jak probíhala výstupní kontrola u Trabantu? Základem byla hrubá síla a kladivo

Autor: Pavel Srp - Zdroj: youtube.com - 26. 12. 2020


Systémy kontroly kvality se neustále vyvíjejí a dnes jsou (nejen v automobilovém průmyslu) na hodně vysoké úrovni. Pokud se ale podíváme desítky let do minulosti, tehdejší kontrola kvality nás může pobavit. Ta, která se prováděla ve fabrice, kde se vyráběl Trabant, nás pobaví zcela jistě.

Trabant 601 bylo jednoduché auto konstrukcí, ale i technikou, protože ho poháněl vzduchem chlazený dvoutaktní dvouválec s objemem 0,6 litru. O to zajímavější je, jak dlouho přesto vydržel v nabídce. Vždyť se prodával od roku 1963 až do roku 1990, ačkoliv ke konci už se čtyřtaktním motorem z Volkswagenu Polo! Díky jednoduché konstrukci nebylo třeba žádné vysoké mechanizace a techniky a výroba i koncem osmdesátých let mohla probíhat prakticky pořád stejně jako na začátku.

Trabant byl vyráběn v továrně v saském městě Zwickau, kde byla prováděna i finální výstupní kontrola. A ta, jak vidno z přiloženého videa, byla docela primitivní, protože nejdůležitější u ní byla hrubá síla a kladivo. Karosářské díly se dopasovávaly a seřizovaly od oka a pohmatem, a pokud to nesedělo tak, jak má, prostě se do toho několikrát praštilo. Anebo se to prostě nějak ohnulo.

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru