Pokud chcete rychlý sedan střední třídy, máte spoustu možností. Pokud vás zajímají evropské prémiové značky a jde vám o jejich rychlost, pak se podívejte na přiložené video. V tom se totiž proti sobě postaví Audi S4 quattro, BMW M340i xDrive a Mercedes-AMG C 43 4MATIC+. Tipnete si, které z nich bude nejrychlejší?

Němci rychlá auta vždy uměli a je jedno, jestli mluvíme o Audi, BMW nebo Mercedesu. Každá z automobilek na to jde samozřejmě po svém, ale pár věcí mají společných. Všechny pohání benzinový šestiválec, mají automatické převodovky, pohon všech kol a podobný výkon i točivý moment. Pojďme si je pěkně postupně představit. A vezmeme to podle abecedy.

Audi S4 je tu ještě v předchozí verzi, protože ta nová vyměnila benzinový motor za naftový. Ve videu je ovšem auto, které má pod kapotou motor 3.0 TFSI. Jde o vidlicový šestiválec s přeplňováním jedním turbodmychadlem. Jeho výkon je 260 kW/354 koní a točivý moment 500 Nm. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 4,7 sekundy a jede až 250 km/h.

Vedle něj stojí nejnovější BMW M340i xDrive First Edition. I to má pod kapotou třílitrový šestiválec s jedním turbodmychadlem, ale jde o řadový motor. Jeho výkon je oproti sedanu z Ingolstadtu o něco vyšší, nabídne 275 kW/374 koní, ale stejných 500 Nm. Na stovce bude z místa o něco dříve, protože mu to zabere jen 4,4 sekundy, ale ve zrychlování ho také zastaví elektronický omezovač rychlosti na 250 km/h.

Přečtěte si také:  BMW a Hans Zimmer vyvíjejí zvuk systému pohonu pro elektrifikované modely BMW M

A konečně do třetice Mercedes-AMG C 43 4Matic+, který má pod kapotou vidlicový šestiválec, ale tentokrát s přeplňováním dvěma turbodmychadly. Výkon sice není nejvyšší z celé trojice, AMG ho naladilo na 270 kW/367 koní, ale točivý moment oba soupeře převyšuje. Jeho maximum je 520 Nm. Dynamické hodnoty jsou ale nejhorší, když zrychlení na stovku zabere čtyři sekundy, maximální rychlost je ovšem obligátně omezena na 250 km/h.

Ve videu se můžeme podívat na trojici porovnání. Prvním je zkouška rychlosti ve sprintu s použitím launch controlu, který AMG nemá. Druhou je start bez použití launch controlu. A nakonec jde o pružné zrychlování. Vítěz je zcela jasný, protože BMW ve všech třech disciplínách suverénně ujede, ale druhé a třetí místo je překvapivě velmi vyrovnané.