Řidič Vincent Radermecker se společně s modelem Jaguar XE vydal na bývalý okruh Grand Prix ve Francii a zajel rekordní kolo. Původní Circuit de Charade v Clermont Ferrand je osm kilometrů dlouhý a jeho součástí jsou i sekce na veřejných silnicích. Tento okruh hostil Velkou cenu Francie v letech 1965, 1969, 1970 a 1972. Upadl v nemilost, když si vulkanické skály a absence jakýchkoli bezpečnostních zón vybraly svou daň na vozech a pilotech. Plná, delší verze okruhu byla naposledy použita v roce 1988, takže se Jaguar na historický okruh vrátil v roce jeho výročí, aby na něm zajel první rychlé kolo po třiceti letech.

Po zajetí historicky nejrychlejšího času v kategorii sériových sedanů na Nürburgringu Nordschleife za volantem okruhového XE SV Project 8, se pilot Vincent Rademecker pokusil o rekordní kolo v kategorii sériových sedanů za volantem XE 300 SPORT. I s projetím kruhového objezdu a dvou úzkých vstupních bran, které na původním okruhu nebyly, zajel Vincent na náročném okruhu čas 4:09, což znamená průměrnou rychlost 116 km/h.

„Loni jsem s XE SV Project 8 zajel na Nürburgringu rekord v kategorii sériových sedanů a tohle kolo nebylo o nic jednodušší. Agilita, dynamika, ovladatelnost a pohon všech kol XE 300 SPORT se na téhle trati osvědčily. Nejdelší rovinka je dlouhá sotva 600 metrů, takže chápu, proč jezdci tomuto okruhu říkají francouzský Nürburgring. Jet na téhle trati je velká pocta a řídit na ní Jaguar je opravdu výjimečné,“ dodal Vincent Rademecker.

Jaguar XE 300 SPORT je poháněn zážehovým dvoulitrem Ingenium o výkonu 300 koní a je schopný akcelerovat z nuly na 100 km/h za 5,7 sekundy. S točivým momentem 400 Nm mohl Vincent plně využít skvělou ovladatelnost XE a využít sebemenší příležitosti na zatáčkovitém, zvlněném okruhu, který se vine okolo vyhaslé sopky, jež sedí uprostřed původního okruhu.

„XE má lehkou, pevnou, z velké části hliníkovou architekturu a sofistikované pětiprvkové zavěšení zadních kol, což z něj dělá skvělé řidičské auto ve své třídě. Po rekordním kole XE SV Project 8 na Nürburgringu XE 300 SPORT zajelo rekord na rychlém, plynulém a náročném okruhu a demonstrovalo tak, že tahle dvě auta mají stejnou DNA,“ dodal Mike Cross, Jaguar Land Rover Chief Engineer.

Se svým dynamickým designem a konstrukcí z velké části tvořenou hliníkem představuje XE ideální základ pro zvýšenou výkonnost SV Project 8. SV Project 8 díky řadě konstrukčních vylepšení pozdvihuje už tak agilní a komunikativní ovladatelnost standardního vozu na zcela novou úroveň.

Všechny XE 300 SPORT jsou osazeny výhradně zážehovým dvoulitrem o výkonu 300 koní a poznáte je podle detailů v barvě Dark Satin Grey, včetně krytů vnějších zpětných zrcátek, zadního spojleru, rámečku masky chladiče, označení 300 SPORT v mřížce chladiče a na víku zavazadlového prostoru.

Osobité 19palcové a 20palcové ráfky v barvě Satin Grey jsou určeny jen pro tuto edici, stejně jako brzdové třmeny s označením 300 SPORT. Zákazníci mohou vybírat ze čtyř barev karoserie: Yulong White, Indus Silver, Santorini Black a Caldera Red.

Ceny Jaguaru XE začínají od 996 677 Kč a model je dostupný s řadou hospodárných vznětových a zážehových motorů.