porucha-vystrazny-trojuhlenik

I u moderních aut se objevují poruchy. Přehled ukazuje, kvůli čemu řidiči do cíle nedojedou nejčastěji

Autor: Pavel Srp - Zdroj: ADAC - Foto: Škoda - 25. 2. 2022


Kupujete si moderní auto proto, aby vás nenechalo po cestě ve štychu? Ani to ale nemusí být záruka toho, že dojedete bez poruchy domů. I u moderních aut se totiž objevují poruchy, kvůli nimž nedojedou do cíle. A jaké jsou podle asistenčních služeb ty nejčastější?

Přehled nejčastějších poruch u moderních aut sestavil německý autoklub ADAC. Jde o seznam z více než 3,5 milionu výjezdů asistenčních služeb německého autoklubu za loňský rok. To je více než 9 tisíc výjezdů denně. Oproti pandemickému roku 2020 je to nárůst o 3,1 %.

Častěji se poruchy u aut vyskytují v zimě. Dva nejnáročnější dny byly v únoru. Ve statistikách vede 15. únor, kdy musela asistenční služba zasahovat u 21 627 řidičů, druhým nejvytíženějším dnem byl 12. únor s 21 271 zásahy. Přesto se ukazuje, že dnešní moderní auta jsou spolehlivější, než tomu bývalo v minulosti.

Nejčastějším důvodem výjezdů jsou problémy s elektrickou soustavou. V téměř polovině všech případů (46,2 %) byly na vině poruchy 12V baterie. Na druhém místě jsou pak poruchy hnacího ústrojí (15,5 %) a třetí místo obsadily „ostatní problémy“, kam patří problémy s řízením, karoserií, brzdami či s podvozkem.

Nejčastější výjezdy asistenčních služeb podle ADAC

1.Baterie46,2 %
2.Motor15,5 %
3.Jiný důvod (karoserie , řízení, brzdy, podvozek)14,8 %
4.Startér, osvětlení, elektroinstalace10,3 %
5.Pneumatiky (defekt)7,8 %
6.Palivový systém3,1 %
7.Chlazení, topení, klimatizace1,9 %
8.Výfukový systém, filtr pevných částic, katalyzátor1,2 %

Ze statistik vyplývá také to, že podíl elektromobilů, které potřebovaly pomoc, se meziročně takřka ztrojnásobil. V roce 2021 vyjížděly asistenční služby k 25 tisícům elektromobilistů. Do jisté míry je to ovšem dáno také tím, že v roce přibylo na německých silnicích 194 tisíc elektromobilů, ale v roce 2021 už byl nárůst o 356 tisíc elektromobilů. Asi nepřekvapí, že u elektromobilů byla nejčastější poruchou právě vybitá 12V baterie.

I když má elektromobil nabitou baterii a dojezd stovky kilometrů, stejně ho nemusíte „nastartovat“

Kromě „velkého“ akumulátoru, který pohání elektromotory a rozjíždí auto, se totiž i u elektromobilů nachází klasická „malá“ 12V baterie. Ta slouží k ovládání palubních systémů, centrálního zamykání, světlometů a dalších běžných součástí výbavy. A když se vybije, do auta se ani nedostane, natož abyste jej „aktivovali“ a mohli odjet.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru